Zoek een goedkoop verblijf - veel aanbiedingen om uit te kiezen!

  • Meer dan 1,3 mln. locaties
  • Hotels
  • Appartementen
  • Kortingen
2 1
ACCOMMODATIE TEGEN GEWELDIGE PRIJZEN Meer dan 1,3 miljoen accommodaties beschikbaar - boek uw ideale accommodatie voor een geweldige prijs!
Geen verborgen kosten Onze reserveringsvoorwaarden zijn helder. U weet vanaf begin af aan hoeveel u gaat betalen

Vragen over het hotel of je boeking?

Je vindt de antwoorden in onze Reisgids

Wat is het verschil tussen een eenpersoonskamer, tweepersoonskamer en een duplexkamer?
Wat is het verschil tussen een eenpersoonskamer, tweepersoonskamer en een duplexkamer?

Eenpersoonskamer Dit type kamer is uitgerust met een eenpersoonsbed, geschikt voor één persoon, Tweepersoonskamer Deze kamer is geschikt voor twee personen en is uitgerust met een tweepersoonsbed, vaak een queensize bed. Duplex Dit type kamer heeft een extra verdieping . De kamer bestaat uit minstens één slaapkamer op de ene verdieping, naast een woonkamer of slaapkamer op de andere verdieping.  Ook komt het voor, dat er meerdere slaapkamers op één van de verdiepingen te vinden zijn. Dit soort kamers wordt vaak gekozen door gezinnen met kleine kinderen. Kleine kinderen gaan vaak veel vroeger naar bed, waardoor een extra verdieping extra comfort en stilte biedt.  

Type hotelkamers
Type hotelkamers

Hotelkamers kunnen op verschillende manieren ingedeeld zijn. Dit is afhankelijk van het aantal en van het type bedden. Eenpersoonskamer - een kamer met een eenpersoonsbed, geschikt voor één persoon. Afhankelijk van de standaard van het hotel kan de kamergrootte variëren van 8 tot 14 m². Tweepersoonskamer voor alleengebruik - een kamer voor één persoon met twee bedden. Tweepersoonskamer met 2 aparte bedden - een kamer voor twee personen. Een kenmerk van de kamer is, dat de kamer twee eenpersoonsbedden heeft. Een soortgelijk kamertype kan ook voorkomen voor meerdere personen, bijv. vierpersoonskamer met 4 aparte bedden. Tweepersoonskamer - ook een tweepersoonskamer, maar dan met een tweepersoonsbed, bijv. een kingsize bed. In de VS hebben de kamers vaak twee grote tweepersoonsbedden. Driepersoonskamer - een kamer voor drie personen, meestal met drie eenpersoonsbedden. Vierpersoonskamer - een kamer voor vier personen. Slaapzaal - Bij dit type kamer huur je een bed in een kamer met veel bedden (vaak stapelbedden) en deel je de kamer met verschillende gasten. Dit soort kamers zijn meestal te vinden in hostels en zijn veel goedkoper dan reguliere hotels.    

Soorten ontbijt
Soorten ontbijt

Over de hele wereld bieden hotels verschillende soorten ontbijt aan. Het is de moeite waard om tijdens het boekingsproces te bekijken welk ontbijt er aangeboden wordt. De volgende basistypen ontbijt worden in hotels aangeboden: Engels ontbijt Dit type ontbijt bestaat meestal uit gebakken eieren, bonen, champignons, kleine worstjes en gegrilde tomaten. Daarnaast wordt optioneel toast, koffie of thee en sap aangeboden. Amerikaans ontbijt Dit type ontbijt bestaat meestal uit twee eieren, bacon, kleine worstjes en een pannenkoek met ahornsaus. Daarnaast wordt er een toast met koffie of thee en sap aangeboden. Optioneel worden er ontbijtgranen met melk aangeboden. Continentaal ontbijt Dit type ontbijt bestaat meestal uit toast, jam, koffie of thee en sap. In de uitgebreide versie kunt u ook warme gerechten vinden, zoals roerei, worstjes of pasta met melk. Weens ontbijt Dit type ontbijt bestaat meestal uit zachtgekookte eieren in een glas, broodjes, een bord met vlees en jam of honing. Daarnaast wordt koffie met room, thee, sap of water aangeboden. Sommige hotels bieden buffetten, waar verschillende soorten producten, fruit en (warme) gerechten worden aangeboden. Bij dit soort buffetten stelt u uw eigen ontbijt samen.

In het hotel uitchecken

Het uitchecken dient altijd te worden gedaan op de opgegeven tijd (Uitchecktijd). Onthouden! Meestal moet u uiterlijk om 12:00 uur uitchecken en dient u de hotelkamer voor die tijd te verlaten, echter bepaalt ieder hotel dit zelf. Tijdens het inchecken wordt u door het personeel geïnformeerd over de uitchecktijd in het hotel.  Wees bewust van… Als u later uitcheckt dan vooraf is afgesproken, kan het hotel u een extra nacht in rekening brengen. Sommige hotels staan een latere uitchecktijd toe, mits het personeel van het hotel hierover vooraf geïnformeerd wordt.   Voordat u de hotelkamer verlaat, raden we u aan te controleren of u al uw spullen en tassen heeft meegenomen. Na het verlaten van de hotelkamer dient u de sleutel van de hotelkamer af te geven bij de receptie en te betalen voor uw verblijf. Sommige hotels bieden een bagage opslagruimte, waar u na het uitchecken uw bagage kunt achterlaten, zolang u op uw transport moet wachten. Het eSky-reserveringssysteem regelt de betaling voor het hotelverblijf, voordat u bij het hotel aankomt. De betaling is echter alleen voor de services die zijn inbegrepen, in het gereserveerde product. Alle extra kosten moeten worden betaald, voordat u het hotel verlaat. Dit kunnen bijvoorbeeld extra diensten zijn, zoals het gebruikmaken van de minibar, telefoon of rekeningen in het restaurant van het hotel.  Het hotel kan ook een factuur voor uw verblijf afgeven en indien u dit wenst, kan de receptioniste een taxi voor u regelen.                  

Soorten bedden

Er zijn verschillende basistypes van hotelbedden: • eenpersoonsbed, • tweepersoonsbed, • een queensize bed (groot tweepersoonsbed met een matrasmaat van ongeveer 153-160 x 203 cm), • een kingsize bed (groot tweepersoonsbed, groter dan een queensize bed, met een matras van ongeveer 200-203 x 210 cm).

Beschikbare en aangeboden extra services in hotels.

Veel hotels bieden extra diensten zoals: wekdienst, wasservice, roomservice, taxi's bestellen, kaartjes voor culturele evenementen, toeristische informatie en waardevolle spullen in een kluis bewaren. Voor sommige van deze diensten moet worden betaald. Minibar Dit is meestal een extra optie en moet voor worden betaald. De betaling voor de geconsumeerde poducten (drankjes, snacks) vindt plaats bij het uitchecken aan het einde van je verblijf. Elke kamer moet een prijslijst hebben voor de producten in de minibar. Koffie en thee Veel hotels bieden op de kamer gratis koffie en thee aan. Voor deze service heeft het hotel de kamers uitgerust met koffieautomaten en waterkokers.  Inclusief een set bestaande uit thee, koffie, suiker en room, evenals wegwerp- of glazen bekers. Buiten de kamer Aangeboden extra faciliteiten in hotels zijn voornamelijk afhankelijk van de standaard van het hotel. Dergelijke voorzieningen zijn onder andere: zwembaden, sauna's, fitness, fitnessruimtes, biologisch herstel, sieraden en souvenirwinkels, kapper, bagage-opslag, opslag van recreatieve apparatuur, conferentiezalen, gidsen, gratis parkeren en strijken. Internet Service De meeste hotels bieden toegang tot het internet. Hotels van een hogere klasse bieden vaak high-performance breedband aan in de kamer. Dit brengt geen extra kosten met zich mee. Sommige hotels bieden internetcafé-diensten aan - de kosten hiervan worden individueel door elk hotel zelf bepaald. Veel hotels bieden draadloos internet (Wi-Fi) aan. Soms is dit type netwerk beperkt en moet er voor de toegang worden betaald. Het hotelpersoneel kan informatie verstrekken over de servicekosten.

Selecteer een onderwerp dat u interesseert

Door gebruik te maken van deze website, gaat u akkoord met ons Cookiebeleid. Lees hier meer hier. Accepteren