Menu

SERVICEVOORWAARDEN

ALGEMENE INFORMATIE

  • § 1. ALGEMENE INFORMATIE

    1. Deze voorwaarden specificeren de regels voor gebruik van het "Boekingssysteem” voor diensten van derden, aangeboden via de website www.eskytravel.be en het Callcenter, inclusief het boeken en kopen van: vliegtickets, reisverzekeringen, hoteldiensten, pakketreizen, chartervluchten, treintickets en andere beschikbare diensten binnen het Boekingssysteem.
    2. De beheerder van het Vluchtboekingssysteem is eSky.pl Spółka Akcyjna, met statutaire zetel te Radom, Plac Jagielloński 8, ingeschreven in het Landelijk Gerechtelijk Register onder nummer 0000383663 door de Districtsrechtbank voor de hoofdstad Warschau, Afdeling 14 Economie, btw-nummer: 9481987199, REGON 670140736, aandelenkapitaal 990.471,- PLN, volledig gestort, btw-plichtige, hierna te noemen “eSky”.
    3. Om gebruik te maken van het Boekingssysteem en Callcenterdiensten (via telefoonnummers die te vinden zijn op www.eskytravel.be) moet akkoord worden gegaan met de volgende bepalingen uit deze Voorwaarden. Het akkoord is een intentieverklaring die juridische verplichtingen creëert tussen de Gebruiker en Dienstverlener eSky.
    4. De Gebruiker heeft het recht om deze Servicevoorwaarden gratis te reproduceren en te bewaren, zonder het recht tot commerciële distributie.
    5. Iedere Gebruiker moet aan deze voorwaarden voldoen op het moment dat hij acties onderneemt met als doel om het Boekingssysteem te gebruiken.
    6. De boeking en aankoop van specifieke producten die beschikbaar zijn via het Boekingssysteem vormen iedere keer een individuele transactie door de Gebruiker, waarvoor specifieke algemene voorwaarden van iedere derde partij gelden. Voor ieder aangekocht product gelden aparte voorwaarden, die gespecificeerd zijn voor iedere dienst die beschikbaar is in het Boekingssysteem.
    7. Gezien de verschillende Algemene Voorwaarden van de tarieven van Vervoerders wordt aanbevolen om ten minste 3 uur voorafgaand aan het geplande vertrek van de vlucht aanwezig te zijn op het vliegveld, om organisatorische problemen bij het leveren van de dienst te vermijden.
  • § 2. BEGRIPPEN

    1. Boekingssysteem – een programma dat de transactieprocessen beheert die beschikbaar zijn via de website www.eskytravel.be en het Callcenter, en dat de Gebruiker in staat stelt om:
      1. te zoeken naar binnenlandse en internationale vluchten tussen twee willekeurige steden, prijzen voor deze vluchten op te vragen en vliegtickets te kopen,
      2. prijzen voor reisverzekeringen op te vragen en reisverzekeringen af te sluiten,
      3. hoteldiensten te zoeken en te reserveren in iedere willekeurige stad (in binnen- en buitenland) binnen elk tijdsbestek,
      4. te zoeken naar binnen- en buitenlandse treinverbindingen over vaste spoorlijnen, prijzen aan te vragen voor deze verbindingen en treintickets te kopen,
      5. suggesties voor de diensten uit de punten a-d aan te passen door middel van een op geolocatie gebaseerd Gebruikersinformatiesysteem (door identificatie van het ip-adres en de browsergegevens van de computer),
      6. gebruik te maken van andere diensten die worden aangeboden door entiteiten aan wie eSky verhuurdiensten levert voor advertentieruimte op de website, zoals gespecificeerd in § 17 van deze voorwaarden.
    2. Gebruiker – een natuurlijk of rechtspersoon of organisatie zonder rechtspersoonlijkheid die rechtsbevoegdheid heeft om gebruik te maken van het Boekingssysteem of het Callcenter.
    3. Betaler – een natuurlijk of rechtspersoon of organisatie zonder rechtspersoonlijkheid die rechtsbevoegd is om gebruik te maken van het Boekingssysteem of het Callcenter en betalingen te doen of verplicht is tot zulke betalingen.
    4. Callcenter – een eenheid die verantwoordelijk is voor contact met de Gebruiker of Betaler als onderdeel van het leveren van diensten van www.eskytravel.be onder de voorwaarden en binnen het bereik van deze Voorwaarden.
    5. Leverancier – iemand die diensten verleent die aan de Gebruiker worden aangeboden via de website www.eskytravel.be.
    6. Dienstverlener – een entiteit die diensten die gespecificeerd zijn in deze voorwaarden aan de Gebruiker levert via eSky, het Boekingssysteem of op directe wijze, afhankelijk van het type diensten.
    7. Hoteldiensten – accommodatiediensten die bestaan uit accommodatie voor andere doeleinden dan wonen en geen onlosmakelijk onderdeel zijn van het vervoer van Gebruikers,
    8. Vervoerder – een entiteit met een geldige vergunning (licentie) voor het verrichten van activiteiten op het gebied van luchttransport en diensten binnen het kader van deze voorwaarden.
    9. Vliegticket – een document dat wordt afgegeven via het Boekingssysteem of het Callcenter en recht geeft op het gebruik van een luchtvervoersdienst.
    10. Algemene tariefvoorwaarden – algemene boekingsvoorwaarden voor het gebruik van een bepaald vliegticket, met inbegrip van, maar niet beperkt tot de retourvoorwaarden van het vliegticket en de bagage-afmetingen.
    11. E-mailadres/e-mail – een actief e-mailadres van de Gebruiker.
    12. Persoonlijke vragenlijst – een formulier dat door de Gebruiker wordt ingevuld om zijn persoonlijke gegevens te versturen teneinde gebruik te kunnen maken van de diensten van eSky. Deze gegevens worden overgedragen en verwerkt onder de voorwaarden uit het privacybeleid op de website www.eskytravel.be.
    13. Budgetmaatschappijen – specifieke luchtvaartmaatschappijen waarop de bepalingen uit § 14 van toepassing zijn.
    14. Servicekosten – niet-restitueerbare kosten die door eSky of de Dienstverlener worden geïnd als onderdeel van de aan de Gebruiker aangeboden diensten, afhankelijk van het soort en de aard van de geleverde diensten, binnen het kader van deze Voorwaarden.
    15. Betaalmiddel – een aangepast apparaat of reeks procedures die die de Gebruiker en Dienstverlener overeen zijn gekomen en door de Gebruiker of Betaler worden gebruikt om een betaling te realiseren.
    16. Betaalkaart – een betaalmiddel waarmee geld kan worden gestort, overgeboekt en opgenomen via een speciale entiteit.
  • § 3. AANSPRAKELIJKHEID VAN DE GEBRUIKER VOOR GEBRUIK VAN HET BOEKINGSSYSTEEM

    1. De Gebruiker bevestigt dat hij volledig rechtsbevoegd is tot het verrichten van juridische handelingen en het aangaan van juridisch bindende toezeggingen.
    2. De Gebruiker garandeert dat hij het Boekingssysteem zal gebruiken om vliegtickets en andere diensten uit deze voorwaarden te zoeken en te kopen evenals andere diensten die beschikbaar zijn via het Boekingssysteem, uitsluitend conform de geldende wetten.
    3. De Gebruiker zal zoeken naar diensten om te boeken op zijn eigen achternaam en zal betalingen voor geboekte vliegtickets en/of andere diensten verrichten met een eigen betaalkaart. Alle zoekopdrachten voor te boeken diensten waarbij gebruik wordt gemaakt van andermans of valse achternamen en betaling voor geboekte vliegtickets en/of andere diensten waarbij gebruik worden gemaakt van andermans of valse betaalkaartgegevens zullen onmiddellijk worden gemeld aan de toepasselijke wetshandhavingsinstanties.
    4. De Gebruiker is verplicht om in bezit te zijn van relevante en actuele documenten die levering van mogelijk maken van de diensten die worden aangekocht via het Boekingssysteem of Callcenter, of is verplicht om in het land te verblijven dat deze diensten levert. Tot deze documenten behoren in het bijzonder een geldige id-kaart, paspoort of visa (indien vereist) evenals andere documenten die vereist kunnen zijn binnen het kader van de geleverde diensten.
    5. De Gebruiker is verplicht om alle door het Boekingssysteem of Callcenter vereiste informatie te verifiëren, waaronder gezondheidsinformatie, terroristische dreiging en gezondheidsvereisten met betrekking tot de dienstverlening.
    6. eSky stelt zich niet aansprakelijk ingeval de Gebruiker niet over de bovengenoemde documenten beschikt, waaronder een visum voor het land waar de diensten worden verleend of waar de Gebruiker overstapt, of ingeval niet wordt voldaan aan de verplichtingen uit punt 5 hierboven. Alle informatie kan door de Gebruiker worden verkregen via het Boekingssysteem of Callcenter, op www.eskytravel.be en via het website van het Poolse Ministerie van Buitenlandse Zaken.
  • § 4. AANSPRAKELIJKHEIDSBEPERKING

    • eSky deelt mee dat zodra er zoekresultaten worden weergegeven, er tevens andere vergelijkbare aanbiedingen van derde partijen, die verschillen van de eerder weergegeven resultaten, kunnen verschijnen in het Boekingssysteem of in andere ticket- en dienstreserveringssystemen . Het ontvangen van een zoekresultaat geeft de Gebruiker, tenzij onmiddellijk bevestigd door het reserveren en betalen via het Boekingssysteem, geen recht om aanspraak te doen gelden jegens de intermediair tot het sluiten van de overeenkomst tot aankoop van de tickets of andere diensten die worden aangeboden door entiteiten die diensten verlenen via het Boekingssysteem of andere boekingssystemen.

BESCHERMING VAN PERSOONLIJKE GEGEVENS

  • § 5. BESCHERMING VAN PERSOONLIJKE GEGEVENS

    • Alle kwesties met betrekking tot de bescherming van persoonlijke gegevens van Gebruikers en Betalers en andere andere personen die gebruik maken van de website www.eskytravel.be zijn uiteengezet in het privacybeleid, dat beschikbaar is op https://www.eskytravel.be/privacykennisgeving.

BETAALVORMEN EN -METHODEN

  • § 6. OPSTELLEN EN LEVEREN VAN FACTUREN

    1. Voor diensten die worden gekocht via de website www.eskytravel.be of het Callcenter zal de Dienstverlener elektronische facturen opstellen. Door een aankoop te doen en akkoord te gaan met deze Voorwaarden, gaat de Gebruiker tevens akkoord met het ontvangen van elektronische facturen in de zin van artikel 2(32) van de Btw-wet van 11 maart 2004.
    2. Elektronische facturen voor diensten zullen worden verzonden naar het e-mailadres dat is opgegeven in de persoonlijke vragenlijst in het Boekingssysteem of gedurende het aankoopproces via het Callcenter.
    3. Wijzigingen van de gegevens voor elektronische facturen die door de Gebruiker zijn opgegeven in de persoonlijke vragenlijst, zullen worden doorgevoerd onder voorwaarden en binnen het bereik van de geldende wetten.
    4. Indien er diensten worden geboekt voor meerdere Gebruikers en er geen koper is aangeduid aan wie de factuur moet worden gestuurd, zal de factuur worden verstuurd naar de eerste Gebruiker van de gezamenlijke boeking, naar het e-mailadres dat is opgegeven tijdens het boekingsproces.
    5. Dienstverleners en Leveranciers kunnen speciale voorwaarden hanteren voor het opstellen van facturen, ongeacht de voorwaarden van eSky.
  • § 7. BETAALVORMEN EN -METHODEN

    1. De Gebruiker kan de volgende betaalmethoden kiezen als onderdeel van de diensten die worden geleverd via www.eskytravel.be of het Callcenter, indien beschikbaar in het Boekingssysteem:
      1. betalingen met een betaalkaart of vergelijkbaar betaalmiddel,
      2. online overboekingen,
      3. overboekingen vanaf een betaalrekening,
      4. betalingen via een lokaal betalingsinstituut wiens aanbod beschikbaar is in het Boekingssysteem, onder de voorwaarden van dat instituut,
      5. andere speciale methoden voor een gegeven land waarin de transactie via het Boekingssysteem plaatsvindt, zoals gespecificeerd in het boekingsproces van de gegeven dienst.
    2. De Gebruiker kiest de geprefereerde betaalwijze in de persoonlijke vragenlijst van het Boekingssysteem of deelt deze mee via een verklaring aan het Callcenter, waarbij rekening houdt met het feit dat:
      1. de overboeking plaats moet vinden naar de bankrekening van eSky uit de bevestigingsmail van de boeking van de gekozen diensten,
      2. overboekingen en betaalopdrachten altijd informatie moeten bevatten over de voor- en achternaam van de Gebruiker die is opgegeven in het Boekingssysteem, evenals een id-nummer dat door eSky is opgegeven voor de gegeven dienst, bijv. het boekingsnummer.

      Voor vliegtickets zijn de volgende opties beschikbaar:

      1. betalingen door overboeking van een betaalrekening zijn alleen mogelijk indien er ten minste 2 dagen van tevoren vliegtickets worden aangeschaft via de website www.eskytravel.be. Bij het kiezen voor een overboeking van eigen rekening als betaalvorm moet de Gebruiker binnen 24 uur na de boeking het aan eSky verschuldigde bedrag voor de vliegtickets overmaken om de boekingsvoorwaarden te behouden
      2. vliegtickets die worden betaald via overboeking vanaf een betaalrekening of online overboeking worden door eSky uitgegeven op de dag dat de betaling voor de vliegtickets op de rekening binnenkomt, onder voorwaarde dat dit vóór 20.00 uur gebeurt. Vrije dagen zijn een uitzondering en zijn gedefinieerd in het Boekingssysteem; in dergelijke gevallen vindt de transactie de eerstvolgende werkdag plaats, aan de hand van de voorwaarden van specifieke vervoerders.
      3. betalingen voor budgetmaatschappijen tijdens een online aankoop vinden plaats met een betaalkaart of vergelijkbaar betaalmiddel of via overboeking van de betaalrekening van de Gebruiker indien de dienst is besteld via het bestelformulier of het Callcenter.

      Voor hoteldiensten zijn de volgende opties beschikbaar:

      1. betaling voor het hotel direct aan de Dienstverlener, voorafgaand aan aankomst van de Gebruiker op locatie, onder volledige aansprakelijkheid van de Gebruiker voor een correcte transactie.
      2. betaling via de Dienstverlener voorafgaand aan aankomst van de Gebruiker op locatie, waarbij de betaalmethoden uit punt 1 hierboven toegestaan zijn.
    3. Betaling met betaalkaarten of vergelijkbare betaalmiddelen geldt als veilige transactie die plaatsvindt op de volgende wijzen:
      1. de Gebruiker van het Boekingssysteem doet een aankoop met een betaalkaart van VISA, Eurocard, Mastercard, Diners Club, American Express of een ander door eSky geaccepteerd betaalmiddel dat met de Gebruiker overeen is gekomen, zoals gespecificeerd in het Boekingssysteem of onder voorwaarden die zijn afgesproken via het Callcenter.
      2. door een betaalkaart te kiezen als betaalvorm is de Gebruiker verplicht om in de persoonlijke vragenlijst van het Boekingssysteem de velden in te vullen voor informatie over de betaalkaart.
      3. na afloop van de boeking wordt de betaalkaart automatisch beschikbaar gesteld aan eSky via het Boekingssysteem in het telefonische bestellingssysteem en wordt een bedrag afgeschreven gelijk aan de prijs van de aangekochte dienst.
      4. in geval van diensten die de boeking en betaling van vliegtickets omvatten worden er middels twee transacties bedragen afgeboekt van de betaalkaart: het nettobedrag voor de vliegticket plus luchthavengelden wordt in rekening gebracht door de luchtvaartmaatschappij, en de servicekosten door de Dienstverlener. Deze bedragen kunnen ook als één transactie worden afgeboekt.
      5. in geval van diensten die het boeken en betalen van hoteldiensten omvatten, zal het systeem na afboeking van de bedragen een voucher verzenden naar het e-mailadres van de Gebruiker ter bevestiging van de aankoop van de hoteldienst, hetgeen een aankoopbewijs van de hoteldienst vormt, dat vereist is voor het gebruik van de dienst.
    4. De servicekosten die eSky in rekening brengt voor boekingen door de Gebruiker via het Boekingssysteem of onder voorwaarden die zijn afgesproken via het Callcenter, worden afgeboekt in dezelfde valuta als waarin de prijzen van de vliegtickets en hoteldiensten zijn weergegeven.

VLIEGTICKETS

  • § 8. VLIEGTICKETS

    1. In geval van luchtvaartmaatschappijen die geaccrediteerd zijn door de IATA (International Air Transport Association) handelt eSky door het aanbod van de luchtvaartmaatschappij beschikbaar te stellen als agent van deze luchtvaartmaatschappij. Voor entiteiten die andere diensten aanbieden via het Boekingssysteem handelt eSky als websitebeheerder die diensten beschikbaar stelt die worden aangeboden door de Dienstverleners. De entiteiten die transportdiensten leveren aan de Gebruiker en zich aansprakelijk stellen voor wanprestaties of gebrekkige prestaties in verband met de vlucht, zijn specifieke luchtvaartmaatschappijen die geaccrediteerd zijn door de IATA en vertegenwoordigd worden door de Dienstverlener en wier namen worden weergegeven in de loop van het boekingsproces en op het ticket dat aan de Gebruiker wordt geleverd.
    2. in geval van budgetmaatschappijen treedt de Dienstverlener op als intermediair die feitelijke handelingen verricht voor deze luchtvaartmaatschappijen met als doel het voltooien van de transactie en leveren van een ticket dat bij deze luchtvaartmaatschappijen besteld is, precies volgens de instructies van de Gebruiker en in hun naam, zoals meegedeeld via het Boekingssysteem of het Callcenter. Op de prestatie van de diensten en het afwikkelen van klachten zijn de algemene voorwaarden van toepassing van de betreffende vervoerders die worden opgegeven in het boekingsproces.
    3. In geval van chartervluchten die worden georganiseerd door een reisorganisatie, treedt eSky op als agent en verstrekt zij informatie over de voorwaarden van de entiteit die de vlucht beheert. De reisoperator is aansprakelijk voor wanprestaties of gebrekkige prestaties van de chartervluchtdienst.
    4. De partij van de transportovereenkomst is de Dienstverlener die specifiek vermeld staat in het aanbod en die de luchtvervoersdiensten levert die het onderwerp vormen van de overeenkomst met de Gebruiker. De bovengenoemde overeenkomsten, die worden gesloten via www.eskytravel.be, worden gerealiseerd aan de hand van de algemene contractvoorwaarden met specifieke Dienstverleners die een contract met de Gebruiker sluiten.
    5. De Gebruiker zoekt naar een boeking door een van de vliegverbindingen te kiezen die door het Boekingssysteem worden voorgesteld en door de persoonlijke vragenlijst in te vullen met vereiste informatie, die wordt verwerkt op de wijze van § 5 van deze voorwaarden.
    6. Bevestiging van de zoekopdracht en prijsveranderingen:
      1. De Gebruiker ontvangt op het opgegeven e-mailadres een boekingsbevestiging, die behalve het boekingsnummer informatie bevat over de gekozen vliegverbinding, de totale prijs en de betaalwijze. De prijs van een vliegticket omvat: het netto tarief van de vervoerder, luchthavengelden, belastingen, niet-restitueerbare servicekosten voor het uitgeven van het ticket, aanvullende kosten en kosten voor andere systemen die integraal onderdeel uitmaken van het vervoer dat is gespecificeerd in de samenvatting van de transactie in het Boekingssysteem.
      2. Gezien het voorlopige karakter van de boeking is de ticketprijs niet gegarandeerd zolang de Dienstverlener de betaling niet heeft ontvangen.
      3. De Gebruiker is verplicht om na te gaan of de boekingsdetails in de bevestigingsmail en de betalingstermijn voor de boeking, tegen de prijs die is weergegeven tijdens het zoeken in het Boekingssysteem, correct zijn.
    7. De aankoop van een vliegticket:
      1. De Gebruiker moet bij het kopen van een vliegticket alle persoonlijke gegevens naar waarheid opgeven. Voorafgaand aan het kopen van een vliegticket is de Gebruiker verplicht deze Voorwaarden te lezen evenals de algemene boekingsvoorwaarden en tariefvoorwaarden van de gekozen vliegverbinding, die beschikbaar zijn in het Boekingssysteem. De Dienstverlener zal niet-restitueerbare kosten aan de Gebruiker in rekening brengen voor alle handelingen in verband met de uitgifte van het ticket, voor een bedrag dat is vermeld in het boekingsproces.
      2. De Gebruiker boekt een vliegticket via het Boekingssysteem of het Callcenter, op basis van de beschikbaarheid, prijs en de mogelijkheid om de dienst uit het Boekingssysteem of via het Callcenter te leveren op het moment van boeken.
      3. Na ontvangst van de bestelling behoudt de Dienstverlener zich het recht voor om contact met de Gebruiker op te nemen om de gegevens te verifiëren en de boekingsvoorwaarden te bevestigen. Indien het niet mogelijk blijkt om de Gebruiker te contacteren, maakt de Dienstverlener een boeking volgens de voorwaarden waaronder de Gebruiker de bestelling heeft geplaatst. De Dienstverlener realiseert de boeking onder voorwaarde dat de Gebruiker ten minste de ticketprijs plus de kosten voor door de Gebruiker gekozen aanvullende diensten en de servicekosten heeft betaald.
      4. De door de Gebruiker gekozen aanvullende diensten die moeten worden gerealiseerd als onderdeel van de boeking (bijv. een speciale maaltijd, punten voor het frequent flyerprogramma, vliegen met een huisdier, extra bagage, speciale ruimbagage, een kind zonder begeleiding, extra zorg voor de passagier, invalidenhulp, een kinderwieg etc.) moet worden besteld via het Callcenter of het door eSky opgegeven e-mailadres, teneinde beschikbaarheid te verifiëren.
      5. De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om de uitgifte van een ticket te weigeren indien het door de Gebruiker gekozen tarief niet overeenkomt met het doel volgens de verkoopvoorwaarden van een gegeven aanbieding of als er andere gerechtvaardigde beperkingen zijn in de overeenkomsten tussen de vervoerders, waar de Dienstverlener geen invloed op heeft.
    8. De betaalwijzen voor de aankoop van vliegtickets worden gerealiseerd onder de voorwaarden uit § 7 van deze voorwaarden.
    9. Het vliegticket van de Gebruiker wordt elektronisch verstrekt door de Dienstverlener.
    10. Het door de Dienstverlener verstrekte vliegticket zal worden verzonden naar het e-mailadres dat is opgegeven in de persoonlijke vragenlijst in het Boekingssysteem of gedurende het aankoopproces via het Callcenter.
    11. Annulering van de boeking door schuld van de vervoerder:
      1. eSky stelt zich niet aansprakelijk voor wijzigingen en annuleringen van boekingen door luchtvaartmaatschappijen. Informatie over mogelijke wijzigingen in de boeking van de Gebruiker wordt door eSky verzonden naar het e-mailadres dat is opgegeven in de persoonlijke vragenlijst of telefonisch meegedeeld door te bellen naar het opgegeven telefoonnummer.
      2. De Gebruiker dient alle klachten wegens annuleringen of wijzigingen, inclusief vertraagde vluchten door schuld van de vervoerder, direct aan de vervoerder te richten. De aansprakelijkheid van de vervoerder wordt erkend binnen de voorwaarden van het Verdrag van Warschau en het Verdrag van Montreal.
    12. Retour van een vliegticket:
      1. De betaler heeft het recht om een via de website www.eskytravel.be aangekocht ticket te retourneren indien de tariefvoorwaarden van de vervoerder dit toestaan. Retour van een vliegticket kan een boete met zich mee brengen waarvan de hoogte onafhankelijk van eSky wordt bepaald door de vervoerder.
      2. Indien het tickettarief retour van het vliegticket mogelijk maakt, dient de Betaler contact op te nemen met het Callcenter om het vliegticket te retourneren.
      3. Naar gelang de gebruikte betaalmethode wordt de restitutie voor het vliegticket direct overgeboekt naar de bankrekening van de betaler of naar de rekening van hun betaalkaart, binnen 7 dagen nadat de Dienstverlener het verschuldigde bedrag heeft ontvangen.
      4. De teruggaafdatum is de datum waarop het bedrag wordt afgeschreven van de bankrekening van de Dienstverlener.
    13. Wijzigingen van de boeking, aanvullende diensten,
      1. De Gebruiker kan de boeking wijzigen door te bellen naar het Callcenter of gebruik te maken van het contactformulier op www.eskytravel.be.
      2. Indien de vertrekdatum minder dan 48 uur in de toekomst ligt, kan een wijziging alleen via het Callcenter worden doorgevoerd.
      3. De kosten voor het wijzigen van een vliegticket hangen af van de tarieven en de mogelijkheid voor de vervoerder om de verzochte wijzigingen door te voeren. De totale prijs voor het wijzigingen van een vliegticket omvat:
        • standaardkosten voor wijziging of een aanvullende dienst (inclusief wijzigingskosten volgens de regels en de tarieventabel van de gegeven luchtvaartmaatschappij, evenals niet-restitueerbare servicekosten voor aanpassing van de boeking of het bestellen van de aanvullende dienst),
        • het verschil tussen de tarieven (het verschil tussen de aanvankelijke ticketprijs en de prijs op het moment van wijzigen),
        • het verschil in belasting en luchthavengelden (het mogelijke verschil tussen de aanvankelijke belasting en kosten en deze bedragen op het moment van wijzigen),
      4. De boeking in het Boekingssysteem wordt aangepast door de Dienstverlener onder de voorwaarden uit de tabel met servicekosten voor aanvullende services voor een reeds aangekocht ticket:
        Tabel met servicekosten voor aanvullende diensten voor reeds aangekochte tickets (in EUR):
        Wijziging Servicekosten per persoon
        Wijziging van het ticket (waaronder wijziging van de reisdatum, route en de achternaam van de passagier) 12
        Annulering of teruggaaf van het ticket 12
        Toevoegen van extra of speciale bagage 8
        Verzoek om assistentie voor een minderjarige zonder begeleiding 6
        Het boeken van een specifieke stoel in het vliegtuig 8
        Speciale maaltijd bestellen 6
        Dierenvervoer 7
        Instappen met prioriteit 7
        Aanvullende diensten die worden aangeboden door de luchtvaartmaatschappij 7
        Online inchecken/assistentie bij het inchecken 7
      5. De Gebruiker moet betalen voor wijzigingen van het geboekte vliegticket zoals gespecificeerd in § 7 van deze voorwaarden. Betaling met betaalkaart gaat via het Callcenter. Indien de betaling plaatsvindt per overboeking of vanaf een betaalrekening, ontvangt de Gebruiker een bevestigingsmail van de wijziging met daarin de boekingsdetails (boekingsnummer, gegevens van de passagier, gegevens van de verbinding en informatie over aanvullende diensten en tickettarieven), betalingsdetails en het in rekening gebrachte bedrag.
      6. Sommige tarieven van speciale aanbiedingen in het Boekingssysteem hebben zeer specifieke voorwaarden voor de boeking en uitgifte van tickets. Dit is met name van toepassing op tarieven die ten minste drie, zeven of veertien dagen van tevoren moeten worden geboekt. Indien niet aan de voorwaarden wordt voldaan, kan de prijs van het ticket mogelijk veranderen. eSky behoudt zich het recht voor om de boeking van de Gebruiker van precies drie, zeven of veertien dagen voor vertrek te annuleren indien de Gebruiker de beperkingen voor de aankoop die door de vervoerder zijn opgegeven in de tariefvoorwaarden overschrijdt. Een luchtvaartmaatschappij mag verzoeken om een ticket eerder af te geven. In dat geval zal de Gebruiker de benodigde informatie over de betalingsdeadline ontvangen op het opgegeven e-mailadres.
  • § 9. MultiLine

    1. Algemene bepalingen
      1. Een vlucht die in het reserveringssysteem is aangeduid als “MultiLine” , omvat tenminste twee vluchtverbindingen met een of meerdere keren overstappen, uitgevoerd door een of meerdere vervoerders, waarvoor aparte tickets worden uitgegeven. In een dergelijke situatie wordt ieder gedeelte van de reis waarvoor er een apart ticket is, beschouwd als afzonderlijke dienst die niet in verband staat met andere diensten in het kader van de organisatie van de hele reis. Hierbij is het niet van belang of de afzonderlijke tickets zijn uitgegeven voor de diensten van een of meerdere vervoerders (“MultiLine”). Een combinatie van vluchten die zijn gevonden m.b.v. het reserveringssysteem in het kader van Multiline, wordt hierna “reis” genoemd.
      2. Aankoop van een Multiline-ticket is een aankoop van meerdere vliegtickets voor verschillende vluchten met een of meerdere keren overstappen, waarvoor de gebruiker afzonderlijke vliegtickets ontvangt voor diensten door een of meerdere vervoerders, in het kader van één transactieproces in het reserveringssysteem. Het totaal gekochte tickets voor de betreffende reis is geen gecombineerd vliegticket dat afzonderlijke vluchten omvat in het kader van de reis.
      3. Gezien het feit dat MultiLine tot stand komt op grond van afzonderlijke vliegtickets, door een of meerdere vervoerders en in het kader van dezelfde reis, is de gebruiker verplicht om voor ieder afzonderlijk gedeelte van de reis de regels voor bagage na te gaan en te verifiëren welke documenten noodzakelijk zijn voor realisatie van de diensten, zoals visa voor landen waar MultiLine tot stand wordt gebracht of waar de gebruiker overstapt.
      4. Het door de gebruiker kopen van afzonderlijke tickets voor iedere vlucht in het kader van MultiLine, kan gezien het feit dat er tussen de afzonderlijke vliegverbindingen korte overstaptijden kunnen zitten (naar gelang de zoekparameters die de gebruiker heeft ingesteld en de beschikbaarheid van vluchten in het reserveringssysteem) voor de gebruiker het risico met zich meebrengen dat hij niet op tijd is voor een of meerdere volgende vluchtverbindingen in het kader van de reis, ten gevolge van annulering, vertraging of een wijziging van de vluchttijden.
      5. De beschikbaarheid van MultiLine hangt af van de beschikbaarheid van tickets voor vluchtverbindingen van afzonderlijke vervoerders en van de criteria die de gebruiker heeft gekozen in het reserveringssysteem.
  • § 10. PAKKETTEN VAN VLUCHT+HOTEL

    1. Als onderdeel van de diensten die beschikbaar zijn in het Boekingssysteem of via het Callcenter kunnen Gebruikers ten minste twee verschillende soorten diensten boeken, waaronder ten minste de aankoop van een vliegticket en hoteldienst, hetgeen de basis zal vormen voor het sluiten van een overeenkomst tot deelname aan een reispakket, gesloten tussen de Gebruiker en eSky (“Overeenkomst").
    2. Deze overeenkomst wordt alleen gesloten in geval van diensten waarop deze paragraaf van de Algemene Voorwaarden, die worden geaccepteerd via het Boekingssysteem of Callcenter, van toepassing is. Een bevestiging van het sluiten van de overeenkomst en van haar bepalingen wordt middels een apart document verstuurd naar het e-mailadres dat is opgegeven in het Boekingssysteem of via het Callcenter.
    3. De reisoperator voor de Gebruiker die individuele diensten selecteert onder de voorwaarden uit deze paragraaf van de Algemene Voorwaarden is eSky.pl Spółka Akcyjna, met statutaire zetel te Radom, pl. Jagielloński 8, ingeschreven in het Landelijk Gerechtelijk Register onder nr. KRS 0000383663 bij de Districtsrechtbank voor de hoofdstad Warschau, Afdeling 14 Economie van het Landelijk Gerechtelijk Register, NIP 948-19-87-199, REGON 670140736, aandelenkapitaal 990.471,- PLN, volledig gestort.
    4. De reisoperator is verantwoordelijk voor het leveren van de diensten waarop deze paragraaf van de Algemene Voorwaarden en de Overeenkomst van toepassing zijn, ongeacht of deze diensten worden verricht door de reisoperator zelf of door andere dienstverleners. eSky stelt zich conform de wet beperkt aansprakelijk voor het niet of onvoldoende leveren van diensten tot drie maal de prijs van het reispakket voor iedere Gebruiker. Deze beperking geldt niet voor persoonlijk letsel of schade die opzettelijk of door nalatigheid is toegebracht.
    5. De reisoperator dient onmiddellijk assistentie te verlenen aan een Gebruiker die zich in een moeilijke situatie bevindt, zoals onvermijdelijke, buitengewone omstandigheden waaronder het niet mogelijk is om zijn terugkeer naar het land te garanderen conform de Overeenkomst. In dat geval vergoedt de reisoperator de kosten voor maximaal 3 nachten noodzakelijke overnachting van de Gebruiker, indien mogelijk in een klasse die gelijk is aan die uit de Overeenkomst.
    6. De reservering van diensten uit deze paragraaf van de Algemene Voorwaarden wordt gemaakt volgens de parameters en criteria die individueel door de Gebruiker zijn gekozen. Via het Boekingssysteem of Callcenter wordt informatie verstrekt over de details van de diensten en hoofdzakelijke eigenschappen van de reisdiensten en de rechten en plichten van de Gebruiker en reisoperator.
    7. De reisoperator deelt mee dat de doeltreffende verlening van zekere diensten uit de Overeenkomst af kan hangen van communicatie in de officiële taal van het land van bestemming of in het Engels.
    8. De gedetailleerde omvang van de informatie over het leveren van diensten via het Boekingssysteem kan worden gevonden in Bijlage 1 tot deze Algemene Voorwaarden.
    9. De gedetailleerde omvang van de informatie over het leveren van diensten via het Callcenter kan worden gevonden in Bijlage 4 tot deze Algemene Voorwaarden.
    10. De gebruiker voor wie er diensten worden gespecificeerd in deze paragraaf van de Algemene Voorwaarden is beschermd tegen insolventie van de reisoperator uit hoofde van de bepalingen uit Bijlagen 1 en 4 tot deze Algemene Voorwaarden.
    11. De in het Boekingssysteem of via het Callcenter aangegeven prijzen voor diensten uit deze paragraaf van de Algemene Voorwaarden omvat de prijs van het reispakket inclusief belastingen en , indien nodig, aanvullende kosten of – als niet redelijkerwijs kan worden verwacht dat deze kosten kunnen worden berekend voorafgaand aan het sluiten van de Overeenkomst – informatie over het type aanvullende kosten dat mogelijk gedurende de reis in rekening zal worden gebracht.
    12. Een prijsstijging is alleen mogelijk als direct gevolg van een wijziging van:
      1. de transportprijzen van passagiers ten gevolge van een prijsverandering van brandstof of andere grondstoffen;
      2. de hoogte van belastingen of kosten voor diensten uit de Overeenkomst tot deelname aan een reispakket die in rekening worden gebracht door entiteiten die niet direct deelnemen aan het reispakket, waaronder toeristenbelasting, luchthavengelden of kosten voor in- en uitstappen op havens en vliegvelden;
      3. relevante wisselkoersen voor een gegeven reispakket.
    13. De definitieve prijs in de Overeenkomst mag niet meer stijgen binnen 20 dagen voorafgaand aan de startdatum van de diensten uit deze paragraaf van de Algemene Voorwaarden.
    14. De Gebruiker kan zich terugtrekken uit de overeenkomst tot deelname aan het reispakket op ieder moment voorafgaand aan de aanvang, waarbij de Gebruiker mogelijk redelijke kosten aan de reisoperator zal moeten betalen wegens de terugtreding uit de Overeenkomst. Indien de Overeenkomst geen kosten voor terugtreding voorschrijft, zal de hoogte van de kosten overeenkomen met de prijs van het reispakket verminderd met de kosten of baten voor alternatief gebruik van de reisdiensten. Op verzoek van de reiziger zal de reisoperator de kosten voor terugtreding uit de Overeenkomst onderbouwen.
    15. De overeenkomst tot deelname aan een reispakket kan kosten voorschrijven voor terugtreding uit de Overeenkomst voor een bedrag dat afhangt van het moment van terugtreding en de verwachte kostenbesparing en het inkomen uit alternatief gebruik van de betreffende reisdiensten. De kosten worden verrekend met de betaling door de reiziger.
    16. De Gebruiker kan zich zonder aanvullende kosten uit de Overeenkomst terugtrekken voorafgaand aan de start van de pakketreis in geval van onvermijdelijke, buitengewone omstandigheden op de plaats van bestemming of in de directe buurt die van grote invloed zijn op het reispakket of vervoer van de reizigers naar de bestemming. De Gebruiker kan uitsluitend verzoeken om restitutie van de betalingen voor het reispakket en kan geen aanspraak maken op compensatie of een schadevergoeding.
    17. De reisoperator restitueert kosten en betalingen binnen 14 dagen na de beëindigingsdatum van de overeenkomst tot deelname aan het reispakket.
    18. Als onderdeel van de diensten uit deze paragraaf van de Algemene Voorwaarden kan de Gebruiker zonder toestemming van de reisoperator alle rechten m.b.t deelname aan het reispakket overdragen aan een persoon die voldoet aan de voorwaarden voor deelname, mits deze persoon alle verplichtingen uit deze Overeenkomst naleeft en de Gebruiker de reisoperator hier binnen afzienbare tijd en via een duurzaam medium van op de hoogte brengt. Indien de overdracht van rechten en plichten aanvullende kosten voor de reisoperator met zich meebrengt, is de reisoperator verplicht om deze aan de reiziger te tonen bij het verzoeken om betaling, bijv. kosten voor het wijzigingen van de gegevens van de Gebruiker. Deze kosten moeten redelijk zijn en mogen de daadwerkelijke door de reisoperator gemaakte kosten ten gevolge van de overdracht van het reispakket niet overschrijden. Mededelingen die uiterlijk 7 dagen voorafgaand aan de start van het reispakket zijn gedaan, worden geacht te zijn verwerkt binnen afzienbare tijd.
    19. Als onderdeel van de diensten uit deze paragraaf van de Algemene Voorwaarden is de Gebruiker gedekt door een verplichte verzekering tegen persoonlijk letsel (ongevallenverzekering) en ziektekostenverzekering in geval van diensten die worden geleverd buiten Polen. Gedetailleerde informatie over deze verzekering kan worden gevonden via de links: Algemene Verzekeringsvoorwaarden en Productkaart. De Gebruiker heeft het recht om gebruik te maken van aanvullende verzekeringen voor door eSky geleverde diensten, met een bereik zoals gespecificeerd via het Boekingssysteem of het Callcenter.
    20. De Gebruiker moet door de reisoperator op de hoogte worden gebracht van alle speciale wensen die de Gebruiker heeft aangegeven en waar beide partijen mee akkoord zijn gegaan.
    21. Als onderdeel van de diensten uit deze paragraaf van de Algemene Voorwaarden is de Gebruiker verplicht op de reisoperator op de hoogte te brengen van discrepanties tijdens de realisatie van het reispakket.
    22. Klachten van Gebruikers die moeten worden behandeld volgens de bepalingen uit deze paragraaf van de Algemene Voorwaarden, zullen worden afgewikkeld volgens de bepalingen uit punt XVIII (Klachten).
    23. Ten behoeve van de Gebruiker van www.eSkytravel.be wordt binnen het kader van de diensten uit deze paragraaf een bijdrage betaald aan het Toeristengarantiefonds, voor een bedrag op basis van de geldende wet.
  • § 11. AANVULLENDE DIENSTEN

    1. De Gebruiker kan als onderdeel van de via het Boekingssysteem en Callcenter beschikbare diensten aanvullende diensten boeken, waarvoor de kosten worden vermeld als onderdeel van het transactieproces via het Boekingssysteem en Callcenter.
    2. Iedere door de Gebruiker gekozen betaalde dienst die wordt beschreven in deze paragraaf en beschikbaar is in het Boekingssysteem, vormt integraal onderdeel van de diensten waarvoor de aanvullende diensten zijn geboekt.
    3. Het eSky-dienstenpakket (hierna te noemen “Dienstenpakket”) heeft vaste servicekosten voor ten minste één aanpassing van het vliegticket dat integraal onderdeel uitmaakt van het pakket, dat geboekt is via het Callcenter en verstrekt binnen het Boekingssysteem. Door aankoop van het dienstenpakket wordt de Gebruiker vrijgesteld van de servicekosten van eSky volgens de tabel van provisies voor aanvullende diensten voor reeds gekochte tickets. Indien de luchtvaartmaatschappij volgens de tariefvoorwaarden kosten in rekening brengt voor aanpassingen/annuleringen/speciale diensten, moet de Gebruiker de prijs betalen die door de luchtvaartmaatschappij is opgegeven voor de betreffende dienst.
    4. Online inchecken via het elektronische systeem van een betreffende luchtvaartmaatschappij voor het gekochte vliegticket, indien het transactiesysteem deze mogelijkheid voorziet. Als onderdeel van de online incheckdienst wordt de aangemaakte instapkaart verstuurd naar het e-mailadres dat de Gebruiker heeft opgegeven tijdens het boekingsproces, binnen de tijdslimiet voor normaal gebruik van de transportdienst. Sommige luchtvaartmaatschappijen kunnen de Gebruiker vragen om voor het inchecken aanvullende informatie te verstrekken die niet in het boekingsproces is opgegeven. De Gebruiker moet zijn huidige contactgegevens verstrekken zoals e-mailadres en telefoonnummer, zodat de maatschappij contact met hem kan opnemen, in het bijzonder vlak voor vertrek. Het niet verstrekken van contactgegevens of opgegeven van incheckgegevens later dan 48 uur voor gepland vertrek, het opgeven van verouderde of onvolledige gegevens, het niet beantwoorden van telefonische oproepen van eSky of het opgeven van onjuiste gegevens voor het inchecken kan het online incheckproces verhinderen, waarna de Gebruiker kan worden verplicht tot het betalen van extra kosten die zijn bepaald door de luchtvaartmaatschappij, of kan ertoe leiden dat de Gebruiker niet kan vertrekken.
    5. Veilig ticket – indien de vlucht wordt vertraagd of geannuleerd zal eSky als onderdeel van de analyse van gegevens over de vlucht van de Gebruiker informatie overdragen aan de samenwerkende entiteit voor het verkrijgen van compensatie, te weten AIRHELP LIMITED 9B Amtel Building, 148 Des Voeux Road Central, Central, Hong Kong, CB nr. 1926223, BR nr. 61625023-000, die actie zal ondernemen met expliciet goedvinden van de Gebruiker. Daarnaast deelt eSky op grond van Verordening (EC) nr. 261/2004 van het Europees Parlement en de Raad mee dat de Gebruiker het recht heeft om klachten en verzoeken direct in te dienen bij de luchtvaartmaatschappij die de vlucht aanbiedt, teneinde (indien van toepassing) volledige compensatie te ontvangen waar de passagier recht op heeft.
  • § 12. GEKOPPELDE REISARRANGEMENTEN

    1. De Gebruiker van www.eskytravel.be koopt in de hieronder beschreven situaties gekoppelde reisdiensten, waarmee een combinatie van ten minste twee verschillende soorten toeristische diensten wordt bedoeld die worden gekocht voor dezelfde reis of vakantie en waarvoor verschillende contracten met Dienstverleners worden afgesloten. Gekoppelde reisdiensten ontstaan wanneer een ondernemer in de reisbranche het gemakkelijker maakt voor reizigers om toeristische diensten aan te schaffen:
      1. tijdens een bezoek of contact met het verkooppunt dat de optie aanbiedt tot het apart kiezen en betalen voor iedere toeristische dienst of
      2. toestaat om ten minste één aanvullende toeristische dienst aan te schaffen van een andere ondernemer, indien de overeenkomst met deze ondernemer uiterlijk 24 uur na het bevestigen van de eerste toeristische dienst wordt gesloten.
    2. Gekoppelde toeristische diensten worden ondanks het voldoen aan de bovenstaande voorwaarden niet gecreërd in geval van de combinatie van maximaal één type toeristische dienst (passagiersvervoer, locaties die geen integraal onderdeel uitmaken van het passagierstransport, huur van een auto of ander motorvoertuig) met een of meerdere toeristische diensten die een andere dienst voor de reizigers vormen en geen integraal onderdeel uitmaken van de dienst: passagierstransport, locaties die geen integraal onderdeel uitmaken van het passagierstransport, huur van een auto of ander motorvoertuig) indien de waarde van deze diensten minder dan 25% bedraagt van de totale waarde van de gekoppelde reisdienst en deze niet worden aangeboden als aanzienlijk onderdeel van deze verbinding of om andere reden geen aanzienlijk onderdeel van deze verbinding vormen. Daarnaast zijn gekoppelde toeristische diensten geen diensten van korter dan 24 uur tenzij het overnachting betreft.
    3. Gedetailleerde informatie over de aankoop van verbonden reisdiensten en de rechten en plichten die gepaard gaan met het gebruik van zulke diensten, kunnen worden gevonden in Bijlage 2 en 3 tot tot deze voorwaarden.
    4. Ten behoeve van de Gebruiker van www.eskytravel.be wordt binnen het kader van de diensten uit deze paragraaf een bijdrage betaald aan het Toeristengarantiefonds, voor een bedrag op basis van de geldende wet.
  • § 13. ALGEMENE VERVOERSVOORWAARDEN VAN HET IATA

  • § 14. VERWIJZINGEN NAAR REGELGEVING VAN DE LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJ

    Aer Lingus, Air Baltic, Air Europa, Air Iceland, Air Rarotonga, Air Southwest, Airasia, Atlas Blue / Royal Air Marocco, Aurigny, Bergen Air Transport, Blu Express, BlueAir Business Aviation, Blue Islands, Bulgaria Air, BRA, Condor, Corendon, DAT, easyJet, Eurowings, Excelairways, FlyBe, flythomascook.com, Germania Express, GOL, Helvetic, WOW air, Jet2, TUI fly, Jet Blue Airways, Jetstar Airways, Jetstar Asia Airways, Kulula, Luxair, Lydd Air, Air Italy, Nature Air, Nextjet, Norwegian, Pegasus Airlines, Ryanair, Smart Wings, Skytrans Airlines, Southwest, SpiceJet, Sprint Air, Spirit Airlines, Sun Country Airlines, SunExpress, ThomasCookAirlines.com, TUI Airways, Transavia, Virgin Blue - Virgin Australia, Viva Colombia, Viva Peru, Vueling, WestJet Airlines, Wizz AirLaudamotion, Volotea, Astra Airlines, Jazeera Airways, Satena, EasyFly, Wingo, VivaAerobus, Mayair, AirPanama, JetSmart, Passaredo, LCPeru, Peruvian, Avianca, LATAM, AZUL, SkyAirlines, Amaszonas, Boliviana de Aviación, Aerolínea de Antioquia.

HOTELBOEKINGEN

  • § 15. HOTELBOEKINGEN

    1. eSky bepaalt via www.eskytravel.be en het Callcenter de regels voor het delen van de hoteldiensten die door de leveranciers worden aangeboden aan Gebruikers die gebruik willen maken van deze diensten.
    2. eSky is geen partij van een overeenkomst tot het leveren van hoteldiensten en andere gerelateerde overeenkomsten die zijn gesloten via het Boekingssysteem. De partijen van dergelijke overeenkomsten zijn te allen tijde de Gebruiker en de individuele Dienstverlener die is vermeld in het aanbod en de diensten verleent die het onderwerp zijn van de betreffende overeenkomst.
    3. Overeenkomsten die zijn afgesloten via het Boekingssysteem worden gesloten en geïmplementeerd aan de hand van de algemene voorwaarden voor overeenkomsten met individuele Dienstverleners. Alle gegevens in het aanbod die worden vermeld in het Boekingssysteem zijn gebaseerd op gegevens die direct door de Leveranciers zijn verstrekt. De algemene voorwaarden voor het boeken van hoteldiensten die worden aangeboden door de Leveranciers gelden op basis van de voorwaarden die zijn vermeld in de boeking en overeenkomstig hun reglementen - https://developer.ean.com/terms/pl/.
    4. eSky voorziet de Gebruiker van:
      1. directe toegang tot faciliteiten die door de Leveranciers in binnen- en buitenland worden aangeboden,
      2. de mogelijkheid om vrije, individueel door Gebruikers geconfigureerde diensten te gebruiken, die beschikbaar zijn via www.eskytravel.be.
    5. Regels voor boekingen en betalingen voor hoteldiensten:
      1. Het boeken van een hoteldienst via het Boekingssysteem of het Callcenter wordt direct door de Gebruiker betaald aan de Leverancier die de dienst aanbiedt, zonder betaling aan eSky.
      2. Het boeken van een hoteldienst via het Boekingssysteem of het Callcenter wordt direct door de Gebruiker betaald aan eSky.
    6. Reserveringstype:
      1. een niet-gegarandeerde reservering die niet is betaald door de Gebruiker,
      2. een gegarandeerde reservering die is betaald door de Gebruiker of waarvan de Gebruikersgegevens positief zijn geverifieerd onder de voorwaarden uit deze algemene voorwaarden.
    7. Zoekopties voor het boeken van hoteldiensten:
      1. Via het Boekingssysteem van www.eskytravel.be en andere websites die eigendom zijn van entiteiten die samenwerken met eSky.
      2. Telefonisch via het nummer dat is opgegeven door het Callcenter.
    8. Bevestiging van de bestelling en prijs:
      1. De Gebruiker ontvangt op het opgegeven e-mailadres een bevestiging van zijn aanvraag, met daarin het reserveringsnummer, informatie over de gekozen hoteldienst, de totale prijs en de gekozen betaalmethode.
      2. De prijs van een hoteldienst wordt weergegeven in de valuta is is geselecteerd in het bestelformulier. De prijs van de diensten omvat: betaling voor het verblijf, het nettotarief, btw en alle andere belastingen en kosten, tenzij anders vermeld op de pagina van het Boekingssysteem of in de bevestigingsmail van de reservering.
      3. Indien de voorwaarden voor een bestelde dienst vereisen dat de Gebruiker een betaling doet aan eSky, is de prijs voor de dienst die vermeld staat in de reserveringsbevestiging niet bevestigd totdat de betaling door eSky is ontvangen, aan de hand van de voorwaarden van de betreffende Leveranciers.
      4. Voorafgaand aan de betaling dient de Gebruiker te controleren of alle gegevens in de ontvangen reserveringsbevestiging kloppen.
    9. Een hoteldienst bestellen
      1. De Gebruiker kan een hoteldienst kopen op voorwaarde dat hij alle persoonlijke gegevens naar waarheid heeft opgeven. Voorafgaand aan het plaatsen van de bestelling is de Gebruiker verplicht tot het lezen en accorderen van deze Algemene Voorwaarden en de algemene voorwaarden van de boekingsdiensten van het object dat de dienst levert die door de Gebruiker gekozen is.
      2. Na ontvangst van de bestelling kan eSky contact met de Gebruiker opnemen om de gegevens te verifiëren en het aanbod te bevestigen. Als het niet mogelijk blijkt om contact op te nemen met de Gebruiker kan eSky niet aansprakelijk wordt gesteld indien de Dienstverlener de reservering niet accepteert volgens de inhoud van de bestelling, tenzij het een gegarandeerde reservering betreft, zoals bedoeld in punt XV, sectie 6 van deze Algemene Voorwaarden.
      3. Iedere reservering/bestelling wordt namens de Gebruiker door eSky doorgestuurd aan de gegeven Leverancier en beschouwd als bestelling.
      4. De Dienstverlener en Leverancier hebben het recht om de reservering te annuleren indien de klant niet op de begindatum van de geboekte dienst incheckt bij het hotel dat de dienst aanbiedt. De tijd en voorwaarden van een dergelijke annulering worden vermeld in de reserveringsvoorwaarden van het object dat de gegeven dienst aanbiedt.
    10. Reservering van een hoteldienst is onderworpen aan het annuleringsbeleid dat beschikbaar is op de website van de gegeven Leverancier.
    11. In bepaalde situaties behoudt eSky zich het recht voor om niet-gegarandeerde reserveringen te annuleren als het onmogelijk blijkt om contact op te nemen met de Gebruiker via het opgegeven telefoonnummer. De Gebruiker kan een gegarandeerde reservering maken door het nummer van zijn betaalkaart op te geven. De klant kan worden verzocht om een scan van zijn betaalkaart en identiteitskaart op te sturen tezamen met een ingevuld UCCCF-formulier, om de juistheid van de transactie te verifiëren.
    12. Mogelijke klachten van de klant of verzoeken om compensatie voor geleden schade moeten worden gericht aan de betreffende Leveranciers. eSky stelt zich uitsluitend aansprakelijk voor gebrekkig verrichte activiteiten als intermediair.
    13. De rol van eSky en andere samenwerkende bedrijven die betrokken zijn bij het verstrekken van gegevensbestanden van aanbieders van hoteldiensten is om de Gebruiker toegang te verschaffen tot directe aanbiedingen van specifieke Leveranciers.
    14. Een internationale hotelclassificatie op basis van het sterrensysteem vormt niet-bindende informatie over de standaard van een bepaald hotel. Informatie over hotels die beschikbaar zijn in het Boekingssysteem van eSky is gebaseerd op een subjectieve beoordeling van het gegeven hotel.

VERZEKERINGEN

  • § 16. VERZEKERINGEN

    1. De verzekeringsmaatschappij is Colonnade Insurance S.A., geregistreerde in Luxemburg onder nr. B 61605, hoofdkantoor: rue Jean Piret 1, L-2350 Luxemburg, actief in Polen via Colonnade Insurance Société Anonyme Branch in Polen, ingeschreven door de Districtsrechtbank voor de hoofdstad Warschau, afdeling 12 Landelijk Gerechtelijk Register (KRS) onder nummer 0000678377, NIP (Belasting-id) 1070038451, met statutaire zetel op adres: ul. Marszałkowska 111, 00-102 Warschau, e-mail: info@colonnade.pl
    2. De verzekeringsagent is We Care Insurance sp. z o.o. met hoofdkantoor in Katowice (40-265), ul. Murckowska 14A, ingeschreven in het ondernemersregister van de Districtsrechtbank Katowice-Wschód in Katowice, afdeling 8 Economie van het Landelijk Gerechtelijk Register onder nummer KRS 0000751962, NIP: 954-279-73-53, REGON: 381493361, aandelenkapitaal PLN 5,000 (volledig gestort) .
    3. eSky verricht als polishouder alle feitelijke en juridische activiteiten met betrekking tot het sluiten of realiseren van groepsverzekeringsovereenkomsten, zoals gedefinieerd in deze Algemene Voorwaarden, waaronder: het aan Gebruikers verstrekken van de voorwaarden van de groepsverzekeringsovereenkomst, het leveren van noodzakelijke documenten voor het aansluiten bij de groepsverzekering, het accepteren van toetreding tot de groepsverzekering en verstrekken van instructies over procedures in geval van een gebeurtenis die wordt gedekt door de groepsverzekering.
    4. De polishouder voorziet de Gebruiker via het Boekingssysteem of het Callcenter van alle noodzakelijke informatie over de polis van de verzekeringsdiensten.
    5. De verzekeringsovereenkomst wordt gesloten in overeenstemming met de algemene voorwaarden van de groepsverzekering en de inhoud van deze Algemene Voorwaarden evenals de voorwaarden die worden vermeld in het Boekingssysteem of via het Callcenter.
    6. Alle documenten die het bereik definiëren van de groepsverzekeringsovereenkomst die is gesloten tussen de Gebruiker en de verzekeringsmaatschappij worden beschikbaar gesteld in het Boekingssysteem of via het Callcenter.
    7. Het document ter bevestiging van het afsluiten van de verzekeringsovereenkomst is een polis die elektronisch aan de Gebruiker wordt verstrekt na afloop van de boekingsprocedure in het Boekingssysteem of via het Callcenter.
    8. De polis, de algemene voorwaarden van de groepsverzekering en alle andere in het Boekingssysteem of via het Callcenter aan de Gebruiker verstrekte documenten m.b.t. de implementatie van verzekeringsdiensten die zijn aangekocht via de polishouder, worden verzonden naar het door de Gebruiker opgegeven e-mailadres.
    9. De Gebruiker kan vragen om de prijs van een verzekering door een van de opties te kiezen in het Boekingssysteem of via het Callcenter en alle vereiste gegevens in te vullen in de persoonlijke vragenlijst.
    10. De Gebruiker betaalt voor een verzekeringspolis, ervan uitgegaan dat alle in het Boekingssysteem ingevoerde persoonsgegevens kloppen. Voorafgaand aan het sluiten van de verzekeringsovereenkomst is de Gebruiker verplicht om deze Algemene Voorwaarden, de algemene voorwaarden van de groepsverzekering en alle andere in het Boekingssysteem of via het Callcenter aan de Gebruiker verstrekte documenten te lezen en te accorderen.
    11. De Gebruiker ontvangt op het opgegeven e-mailadres een bevestiging met daarin het boekingsnummer, informatie over de totale prijs van de polis en de gekozen betaalmethode. De prijs van de polis wordt vermeld in de valuta die is gekozen in het Boekingssysteem of via het Callcenter.
    12. De aankoop van de polis kan worden betaald volgens methoden zoals genoemd in §7.
    13. Voor online aangekochte verzekeringsdiensten heeft de gebruiker het recht op buitengerechtelijke geschillenbeslechting en het indienen van zijn klacht via het EU ODR online platform, dat beschikbaar is via webadres: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
  • § 17. ANDERE DIENSTEN DIE WORDEN AANGEBODEN DOOR ENTITEITEN AAN WIE ESKY ADVERTENTIERUIMTE VERLEENT VERHUURDIENSTEN

    1. Autoverhuur:
      eSky verleent diensten i.v.m. het verlenen van advertentieruimte aan rentalcars.com, een merk dat onderdeel uitmaakt van TravelJigsaw Limited Group, een bedrijf dat geregistreerd is in Engeland en Wales (met referentienummer 05179829), met statutaire zetel op adres 100 New Bridge Street, Londen, EC4V 6JA, die als intermediair optreedt in het reserveringsproces en diensten verleent aan de hand van de algemene voorwaarden voor haar diensten, beschikbaar via www.rentalcars.com/TermsAndConditions.do. Speciale voorwaarden voor specifieke voertuigen worden voor deze voertuigen vermeld en bepaald door de aanbieders van de betreffende diensten. eSky kan informatie meedelen over de mogelijkheid om aanvullende diensten te kopen tijdens het boeken per telefoon.
    2. Transferdiensten:
      eSky verleent diensten i.v.m. het verlenen van advertentieruimte aan Rideways, een merk dat onderdeel uitmaakt van TravelJigsaw Limited Group, een bedrijf dat geregistreerd is in Engeland en Wales (met referentienummer 05179829), met statutaire zetel op adres 100 New Bridge Street, Londen, EC4V 6JA, die als intermediair optreedt in het reserveringsproces en diensten verleent aan de hand van de algemene voorwaarden voor haar diensten, beschikbaar via https://www.rideways.com/information/terms. Speciale voorwaarden voor specifieke transfers worden ernaast vermeld en bepaald door de aanbieders van de betreffende diensten (transferoperator). eSky kan informatie meedelen over de mogelijkheid om aanvullende diensten te kopen tijdens het boeken per telefoon.
    3. Bagagetracking:
      eSky levert diensten i.v.m. het verlenen van advertentieruimte aan BLUE RIBBON BAGS, LLC, dat een bedrijf is onder de wet van Delaware, met statutaire zetel in de Verenigde Staten, 119 West 40th Street, New York, NY 10018i, dat diensten levert aan de hand van de algemene voorwaarden, beschikbaar via https://www.blueribbonbags.com/ServiceAgreement. eSky kan informatie meedelen over de mogelijkheid om aanvullende bagagetracking te kopen in samenwerking met BRB, tijdens het beheren van de boeking of andere diensten per telefoon.

KLACHTEN

  • § 18 KLACHTEN

    1. Er kunnen klachten worden ingediend die verband houden met directe wanprestaties van eSky of gebrekkig verrichte diensten waarvoor eSky aansprakelijk is. Klachten kunnen ook betrekking hebben op wanprestaties of gebrekkig verrichte diensten die door derde partijen via eSky worden aangeboden en waarvan de aansprakelijkheid individueel wordt bepaald door deze derde partijen, onafhankelijk van eSky.
    2. Klachten over boekingen en de aanschaf van vliegtickets of andere reisdiensten moeten schriftelijk worden verzonden naar het kantoor van eSky op adres ul. Murckowska 14a, 40-265 Katowice, Polen of per e-mail naar complaints@eskytravel.be. eSky zal de ontvangst van de klacht bevestigen en binnen 30 dagen na ontvangst reageren of binnen een andere termijn die is bepaald door de reisoperator of andere Dienstverlener.
    3. Indien de klacht betrekking heeft op diensten die worden aangeboden door andere entiteiten zal eSky de Gebruiker hiervan op de hoogte brengen en hem adviseren hoe je een klacht tegen deze partij kunt indienen, of zelf een klacht indienen namens en in overleg met de Gebruiker, op voorwaarde dat de omschrijving van de klacht compleet genoeg is voor eSky om een klacht in te kunnen dienen bij de Dienstverlener. Indien geen contact met de Gebruiker kan worden opgenomen, kan eSky besluiten om zelf actie te ondernemen in het belang van de Gebruiker.

SLOTBEPALINGEN

  • § 19. SLOTBEPALINGEN

    1. eSky behoudt zich het recht voor om eenzijdig veranderingen door te voeren in deze Voorwaarden, conform de regel dat de klant gebonden is aan de bepalingen waarmee hij akkoord is gegaan tijdens het boekingsproces en dat klanten toegang hebben tot archiefversies van de voorwaarden. Iedere klant moet de voorwaarden en andere verstrekte documenten ter specificatie va de diensten hebben gelezen voorafgaand aan het boeken en is te allen tijde gebonden aan de bepalingen uit de Voorwaarden en specificerende documenten op het moment van boeken en kopen van vliegtickets en andere diensten via www.eskytravel.be.
    2. In kwesties die niet door deze voorwaarden worden gereguleerd, zijn de bepalingen uit de algemene Poolse wet van toepassing.
    3. De diensten in het Boekingssysteem bestaan uit het verrichten van feitelijke handelingen in verband met het bestellen van diensten van de Dienstverlener door de Gebruikers. Daarom zijn de boekingsvoorwaarden bindend voor de Gebruiker op het moment van acceptatie door een gegeven Dienstverlener. Annulering of terugtrekking is alleen mogelijk indien de Dienstverlener deze optie aanbiedt. In geval van consumentengeschillen kan het Europese ODR/platform worden benaderd (online geschillenbeslechting), beschikbaar via http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
    4. eSky stelt zich niet aansprakelijk voor schade die wordt veroorzaakt of geleden door de Gebruiker indien de reis niet plaatsvindt vanwege een staking van luchtvaart-, vliegveld- of spoorwegpersoneel evenals schade door staking van hotelpersoneel of door overmacht met als gevolg dat het verrichten van de diensten uit de voorwaarden onmogelijk is geworden. De reden hiervan is dat eSky hoofdzakelijk een entiteit is die toegang verschaft tot het Boekingssysteem en geen Dienstverlener of adviseur is voor het kiezen van bepaalde aanbiedingen van derde partijen.
    5. Teneinde onbevoegd gebruik van betaalkaarten te voorkomen, behoudt eSky zich het recht voor om aanvullende verificatie te verrichten van de gegevens van de kaarthouder en zo te bevestigen dat de houder van de betaalkaart waarmee de boeking is verricht, daadwerkelijk akkoord is gegaan met betaling voor de boeking.

TERUGTREKKING UIT DE OVEREENKOMST

  • § 20. TERUGTREKKING UIT DE OVEREENKOMST

    1. Krachtens de bepalingen van deze Voorwaarden bestaat de mogelijkheid tot terugtrekking uit de overeenkomst tussen de Gebruiker van de diensten van eSky via het Boekingssysteem of het Callcenter, op grond van artikel 27 van de wet van 30 mei 2014 over consumentenrechten, hierna te noemen de Wet.
    2. Krachtens artikel 38(1) van de Wet kan de Gebruiker zich niet terugtrekken uit een op afstand gesloten overeenkomst indien de ondernemer de gegeven dienst volledig heeft verricht met expliciete toestemming van de klant, die voorafgaand aan het begin van de levering van de dienst op de hoogte is gebracht van de bepaling dat terugtrekking na aanvang van de dienst onmogelijk is.
    3. In het licht van het bovenstaande deelt eSky voorafgaand aan het begin van de levering van de diensten uit deze Voorwaarden mee dat een Gebruiker die een overeenkomst op afstand heeft gesloten voor het leveren van deze dienst zich niet zonder opgaaf van reden kan terugtrekken uit de overeenkomst zonder kosten te betalen binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst, vanwege volledige levering van de diensten door eSky.pl S.A. in de vorm van de boeking van de diensten van een derde partij (op expliciet verzoek van de Gebruiker). In dergelijke gevallen worden servicekosten niet gerestitueerd. Indien de Dienstverlener restitutie van een deel of de volledige waarde van de diensten aanbiedt in geval van terugtrekking uit de overeenkomst, moet de klant hier expliciet van op de hoogte worden gebracht.
       

BIJLAGE

  • Bijlage 1

    STANDAARD INFORMATIEBLAD VOOR REISPAKKETTEN, WAAR GEBRUIK VAN HYPERLINKS MOGELIJK IS

    • De combinatie van aangeboden diensten vormt een reispakket in de zin van Richtlijn (EU) 2015/2302. Derhalve gelden voor u alle EU-rechten die van toepassing zijn op pakketreizen. eSky stelt zich volledig aansprakelijk voor correcte uitvoering van het volledige reispakket. Daarnaast is eSky wettelijk verplicht tot restitutie van betalingen en, indien vervoer onderdeel van het pakket uitmaakt, uw terugkeer naar het land van oorsprong ingeval eSky insolvent wordt.
    • Meer informatie over de belangrijkste rechten kan worden gelezen in Richtlijn (EU) 2015/2302.
    • Belangrijkste rechten uit hoofde van Richtlijn (EU) 2015/2302:
      • Voorafgaand aan het sluiten van een overeenkomst tot deelname aan een reispakket ontvangen de reizigers alle noodzakelijke informatie over het reispakket.
      • Er is altijd ten minste één ondernemer verantwoordelijk voor correcte uitvoering van alle contractuele toerismediensten.
      • De reizigers hebben beschikking over een noodnummer of contactpunt om contact op te kunnen nemen met de reisoperator of het reisbureau.
      • Reizigers kunnen hun vakantie binnen redelijk tijdsbestek overdragen op een ander persoon. Hieraan zijn eventuele kosten verbonden.
      • De prijs van het reispakket mag alleen stijgen indien bepaalde kosten (bijv. brandstofkosten) zijn gestegen en deze mogelijkheid expliciet is opgenomen in de overeenkomst; de prijsstijging mag in geen geval later dan 20 dagen voorafgaand aan het begin van het reispakket plaatsvinden. Indien de prijstoename groter is dan 8% van de prijs van het reispakket, mag de reiziger de overeenkomst ontbinden. Als de reisoperator zich het recht voorbehoudt om de prijs te verhogen, heeft de reiziger het recht op een prijsverlaging als de betreffende kosten zijn gedaald.
      • De reizigers kunnen het contract zonder boete ontbinden en volledige restitutie van alle betalingen ontvangen indien een van de essentiële onderdelen van de vakantie behalve de prijs aanzienlijk verandert. Als de reisoperator de betaling annuleert voorafgaand aan vertrek, hebben de reizigers recht op restitutie en indien van toepassing op compensatie.
      • Onder uitzonderlijke omstandigheden – bijvoorbeeld bij serieuze veiligheidsproblemen op de plaats van bestemming die van invloed kunnen zijn op het reispakket – kunnen reizigers voorafgaand aan het begin van het reispakket de overeenkomst ontbinden zonder boete.
      • Daarnaast kunnen reizigers de overeenkomst op ieder moment voorafgaand aan het begin van het reispakket ontbinden tegen een redelijke, gerechtvaardigde boete.
      • Als na het begin van het reispakket aanzienlijke onderdelen van het reispakket niet kunnen worden geleverd conform de overeenkomst, moeten aan de reiziger kosteloos adequate alternatieve worden aangeboden. Als de diensten niet worden geleverd conform de overeenkomst en hierdoor de uitvoering van het reispakket aanzienlijk tekortschiet en de reisoperator het probleem niet kan verhelpen, kunnen reizigers de overeenkomst ontbinden zonder boete.
      • Reizigers maken tevens aanspraak op een prijsverlaging of schadevergoeding in geval van het niet of onvoldoende realiseren van het reispakket.
      • De reisoperator moet assistentie aan de reiziger verlenen in geval van moeilijkheden.
      • Ingeval de reisoperator insolvent wordt, worden de betalingen gerestitueerd. Als de reisoperator insolvent wordt na het begin van een reispakket dat vervoer omvat, moet de terugkeer van de reizigers naar het land van oorsprong worden gegarandeerd.
    • eSky geniet insolventiebescherming door Signal Iduna PTU S.A. Reizigers kunnen contact met deze entiteit opnemen of, indien van toepassing, met de bevoegde autoriteit, te weten het kantoor van de maarschalk van het woiwodschap Mazovië in Warschau, 03-719 Warschau, ul. Jagiellońska 26 tel. (+48 22) 5979-100 (tussen 8.00 en 16.00 uur), urzad_marszalkowski@mazovia.pl, indien de diensten niet worden geleverd vanwege insolventie van eSky.
    • Richtlijn (EU) 2015/2302 zoals geïmplementeerd in de nationale wet - Wet over pakketreizen en gekoppelde reisarrangementen van 24 november 2017.
  • Bijlage 2

    STANDAARD INFORMATIEFORMULIER WAAR DE HANDELAAR VAN EEN ONLINE GEKOPPELD REISARRANGEMENT BINNEN HET KADER VAN ARTIKEL 6 PARAGRAAF 1 PUNT 1 VAN DE WET EEN HANDELAAR IS ANDERS DAN DE VERVOERDER DIE EEN RETOURTICKET VERKOOPT

    • Als u na het kiezen en betalen van een reisdienst nog aanvullende reisdiensten via eSky boekt voor uw reis of vakantie, profiteert u NIET van de rechten die gelden voor pakketten volgens Richtlijn (ER) 2015/2302.
    • Derhalve zal eSky niet aansprakelijk zijn voor juiste verrichting van deze aanvullende reisdiensten. Neem in geval van problemen contact op met de betreffende Dienstverlener. Als u echter een aanvullende reisdienst boekt tijdens hetzelfde bezoek aan de eSky-reserveringswebsite dan zullen de reisdiensten onderdeel worden van een gekoppeld reisarrangement. In dat geval biedt eSky, zoals vereist door de Europese wet, bescherming door restitutie van uw betalingen aan eSky voor diensten die niet zijn verricht vanwege insolventie van eSky. Dit leidt niet tot restitutie in geval van insolventie van de betreffende Dienstverlener.
    • eSky geniet insolventiebescherming door Signal Iduna PTU S.A.
    • Reizigers kunnen contact met deze entiteit opnemen of, indien van toepassing, met de bevoegde autoriteit, te weten het kantoor van de maarschalk van het woiwodschap Mazovië in Warschau, 03-719 Warschau, ul. Jagiellońska 26 tel. (+48 22) 5979-100 (tussen 8.00 en 16.00 uur), urzad_marszalkowski@mazovia.pl, indien de diensten niet worden geleverd vanwege insolventie van eSky. Opmerking: De insolventiebescherming dekt geen overeenkomsten met andere partijen dan eSky die kunnen worden gerealiseerd ondanks de insolventie van eSky.
    • DRichtlijn (EU) 2015/2302 zoals geïmplementeerd in de nationale wet - Wet over pakketreizen en gekoppelde reisarrangementen van 24 november 2017.
  • Bijlage 3

    STANDAARD INFORMATIEFORMULIER WAAR DE HANDELAAR VAN EEN ONLINE GEKOPPELD REISARRANGEMENT BINNEN HET KADER VAN ARTIKEL 6 PARAGRAAF 1 PUNT 2 VAN DE WET EEN HANDELAAR IS ANDERS DAN DE VERVOERDER DIE EEN RETOURTICKET VERKOOPT

    • Als u aanvullende reisdiensten voor uw reis of vakantie boekt via deze link(s), profiteert u NIET van de rechten die gelden voor pakketten volgens Richtlijn (ER) 2015/2302.
    • Derhalve zal eSky niet aansprakelijk zijn voor juiste verrichting van deze aanvullende reisdiensten. Neem in geval van problemen contact op met de betreffende Dienstverlener. Indien u binnen 24 uur na ontvangst van de bevestiging van eSky aanvullende reisdiensten boekt via deze link(s), worden deze diensten onderdeel van een gekoppeld reisarrangement. In dat geval biedt eSky, zoals vereist door de Europese wet, bescherming door restitutie van uw betalingen aan eSky voor diensten die niet zijn verricht vanwege insolventie van eSky. Dit leidt niet tot restitutie in geval van insolventie van de betreffende Dienstverlener.
    • eSky geniet insolventiebescherming door Signal Iduna PTU S.A.
    • Reizigers kunnen contact met deze entiteit opnemen of, indien van toepassing, met de bevoegde autoriteit, te weten het kantoor van de maarschalk van het woiwodschap Mazovië in Warschau, 03-719 Warschau, ul. Jagiellońska 26 tel. (+48 22) 5979-100 (tussen 8.00 en 16.00 uur), urzad_marszalkowski@mazovia.pl, indien de diensten niet worden geleverd vanwege insolventie van eSky.
    • Opmerking: De insolventiebescherming dekt geen overeenkomsten met andere partijen dan eSky die kunnen worden gerealiseerd ondanks de insolventie van eSky.
    • DRichtlijn (EU) 2015/2302 zoals geïmplementeerd in de nationale wet - Wet over pakketreizen en gekoppelde reisarrangementen van 24 november 2017.
  • Bijlage 4

    STANDAARD INFORMATIEBLAD VOOR REISPAKKETTEN, WAAR GEBRUIK VAN HYPERLINKS NIET MOGELIJK IS

    • De combinatie van aangeboden diensten vormt een reispakket in de zin van Richtlijn (EU) 2015/2302. Derhalve gelden voor u alle EU-rechten die van toepassing zijn op pakketreizen. eSky stelt zich volledig aansprakelijk voor correcte uitvoering van het volledige reispakket. Daarnaast is eSky wettelijk verplicht tot restitutie van betalingen en, indien vervoer onderdeel van het pakket uitmaakt, uw terugkeer naar het land van oorsprong ingeval eSky insolvent wordt.
    • Meer informatie over de belangrijkste rechten kan worden gelezen in Richtlijn (EU) 2015/2302.
    • Belangrijkste rechten uit hoofde van Richtlijn (EU) 2015/2302:
      • Voorafgaand aan het sluiten van een overeenkomst tot deelname aan een reispakket ontvangen de reizigers alle noodzakelijke informatie over het reispakket.
      • Er is altijd ten minste één ondernemer verantwoordelijk voor correcte uitvoering van alle contractuele toerismediensten.
      • De reizigers hebben beschikking over een noodnummer of contactpunt om contact op te kunnen nemen met de reisoperator of het reisbureau.
      • Reizigers kunnen hun vakantie binnen redelijk tijdsbestek overdragen op een ander persoon. Hieraan zijn eventuele kosten verbonden.
      • De prijs van het reispakket mag alleen stijgen indien bepaalde kosten (bijv. brandstofkosten) zijn gestegen en deze mogelijkheid expliciet is opgenomen in de overeenkomst; de prijsstijging mag in geen geval later dan 20 dagen voorafgaand aan het begin van het reispakket plaatsvinden. Indien de prijstoename groter is dan 8% van de prijs van het reispakket, mag de reiziger de overeenkomst ontbinden. Als de reisoperator zich het recht voorbehoudt om de prijs te verhogen, heeft de reiziger het recht op een prijsverlaging als de betreffende kosten zijn gedaald.
      • De reizigers kunnen het contract zonder boete ontbinden en volledige restitutie van alle betalingen ontvangen indien een van de essentiële onderdelen van de vakantie behalve de prijs aanzienlijk verandert. Als de reisoperator de betaling annuleert voorafgaand aan vertrek, hebben de reizigers recht op restitutie en indien van toepassing op compensatie.
      • Onder uitzonderlijke omstandigheden – bijvoorbeeld bij serieuze veiligheidsproblemen op de plaats van bestemming die van invloed kunnen zijn op het reispakket – kunnen reizigers voorafgaand aan het begin van het reispakket de overeenkomst ontbinden zonder boete.
      • Daarnaast kunnen reizigers de overeenkomst op ieder moment voorafgaand aan het begin van het reispakket ontbinden tegen een redelijke, gerechtvaardigde boete.
      • Als na het begin van het reispakket aanzienlijke onderdelen van het reispakket niet kunnen worden geleverd conform de overeenkomst, moeten aan de reiziger kosteloos adequate alternatieve worden aangeboden. Als de diensten niet worden geleverd conform de overeenkomst en hierdoor de uitvoering van het reispakket aanzienlijk tekortschiet en de reisoperator het probleem niet kan verhelpen, kunnen reizigers de overeenkomst ontbinden zonder boete.
      • Reizigers maken tevens aanspraak op een prijsverlaging of schadevergoeding in geval van het niet of onvoldoende realiseren van het reispakket.
      • De reisoperator moet assistentie aan de reiziger verlenen in geval van moeilijkheden.
      • Ingeval de reisoperator insolvent wordt, worden de betalingen gerestitueerd. Als de reisoperator insolvent wordt na het begin van een reispakket dat vervoer omvat, moet de terugkeer van de reizigers naar het land van oorsprong worden gegarandeerd.
    • eSky geniet insolventiebescherming door Signal Iduna PTU S.A. Reizigers kunnen contact met deze entiteit opnemen of, indien van toepassing, met de bevoegde autoriteit, te weten het kantoor van de maarschalk van het woiwodschap Mazovië in Warschau, 03-719 Warschau, ul. Jagiellońska 26 tel. (+48 22) 5979-100 (tussen 8.00 en 16.00 uur), urzad_marszalkowski@mazovia.pl, indien de diensten niet worden geleverd vanwege insolventie van eSky.
    • Richtlijn (EU) 2015/2302 zoals geïmplementeerd in de nationale wet - Wet over pakketreizen en gekoppelde reisarrangementen van 24 november 2017.