De vervoerder vereist dat de betaling van de boeking in twee afzonderlijke betalingen moet worden opgesplitst. In de eerste stap betaalt u voor het ticket. In de tweede stap worden de servicekosten en andere diensten (bijvoorbeeld een aangeschafte verzekering) in rekening gebracht. U kunt toegang krijgen tot elke stap wanneer u uw betaalmethode selecteert.
Indien een low-cost luchtvaartmaatschappij zoals Ryanair verificatie van uw boeking vereist, ontvangt u van ons of de luchtvaartmaatschappij een e-mail met relevante informatie en een link naar het verificatieformulier.
Dit is een standaard procedure. Uw ticket blijft geldig. U kunt uw boeking niet beheren indien u deze niet verifieert. Daarnaast is het dan niet mogelijk om online in te checken. Op de luchthaven zal er voor het inchecken betaald moeten worden (circa € 55,- per persoon per vlucht).
Voordat u begint met het controleren van uw boeking, bereidt u het volgende voor:
Het verificatieformulier kan uit meerdere stappen bestaan, volg daarom de instructies op de website van de luchtvaartmaatschappij. Vul de gegevens in en verstrek de benodigde documenten. De luchtvaartmaatschappij kan ook vragen om een scan of foto van het document waarmee de boeking is gemaakt en een foto van uw gezicht.
Lees meer in de gids: Verificatie boeking luchtvaartmaatschappij.
Indien uw vlucht door de luchtvaartmaatschappij is geannuleerd dan heeft u het recht om een keuze te maken uit een nieuwe vluchtdatum of restitutie van uw geboekte ticket. Het is aan de luchtvaartmaatschappij om te beslissen op welke manier de terugbetaling gaat plaatsvinden (u kunt bijvoorbeeld een voucher, te gebruiken punten of geld ontvangen).
Hoe het proces verder gaat, hangt af van wie uw boeking afhandelt. Het kan zijn dat de luchtvaartmaatschappij rechtstreeks contact met u opneemt. In andere gevallen zal eSky contact met u opnemen. Informatie over wie uw boeking afhandelt, vindt u in de e-mail die wij u sturen met uw vliegticket. In het geval dat eSky de boeking zal afhandelen vindt u de volgende tekst in de e-mail: "U kunt hier de actuele informatie over uw boeking bekijken". - Uw boeking wordt afgehandeld door eSky”. In het geval dat de luchtvaartmaatschappij de boeking zal afhandelen vindt u de volgende tekst in de e-mail: "U kunt de actuele vluchtschema-informatie vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij". - Uw boeking wordt rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij uitgevoerd”.
Let op: sommige low-cost luchtvaartmaatschappijen hebben in tegenstelling tot reguliere luchtvaartmaatschappijen (zoals LOT of Lufthansa) geen directe relaties met andere partners. Het gaat hierbij om vluchten die via een vluchtzoekmachine geboekt worden of reizen die via een reisbureau geboekt worden zoals bijvoorbeeld eSky Als gevolg hiervan worden sommige mensen die via eSky tickets boeken bij een low-cost luchtvaartmaatschappij rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij bediend.
eSky neemt contact met mij op
Indien eSky informatie over de vluchtannulering naar uw e-mailadres heeft verzonden dan is de terugbetalingsprocedure als volgt:
U kunt uw boeking in uw account beheren.
De luchtvaartmaatschappij neemt contact met mij op
Indien de informatie m.b.t. uw vluchtannulering rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij naar uw e-mailadres is verzonden, is het proces voor het opnieuw plannen of terugbetalen uitsluitend gebaseerd op het beleid van de luchtvaartmaatschappij. In dit geval ontvangt u alle informatie rechtstreeks van de luchtvaartmaatschappij. Het gaat hierom om de vervolgstappen, een lijst met beschikbare terugbetalingsopties en updates over de status van uw zaak. Om een terugbetaling te verkrijgen, volgt u de informatie die naar u is verzonden en neemt u rechtstreeks contact op met de luchtvaartmaatschappij, bijvoorbeeld per e-mail of telefoon.
Let op: restituties voor ongebruikte tickets omvatten de kosten van het ticket en de luchthavengelden. Andere eSky-diensten die met het ticket zijn aangeschaft kunnen mogelijk niet worden gerestitueerd.
Wacht u op terugbetaling van een ongebruikt ticket? Indien de luchtvaartmaatschappij akkoord is met restitutie van uw ticket, dan zal u zeker uw geld ontvangen De wachttijd is geheel afhankelijk van de beslissing van de luchtvaartmaatschappij en kan variëren van 3 dagen tot 3 maanden. Hieronder vindt u informatie over wie contact met u opneemt over de terugbetaling (lees meer over eSky-boekingen die door de luchtvaartmaatschappij worden afgehandeld).
Indien uw boeking wordt afgehandeld door eSky (u weet dat dit het geval is indien dit in de e-mail staat die we u met uw ticket hebben gestuurd: "U kunt hier de laatste informatie over uw boeking bekijken"), sturen wij u informatie over de vluchtannulering en ondernemen wij zo snel mogelijk actie. Wij zullen namens u een aanvraag doen bij de luchtvaartmaatschappij tot restitutie van het ticket. Wij zullen informatie inwinnen over de vormen van restitutie die door de luchtvaartmaatschappij worden aangeboden en de zaak tot een goed einde brengen. Wij houden u op de hoogte.
Indien uw boeking rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij wordt afgehandeld (u weet dat dit het geval is indien de e-mail die wij u met uw ticket hebben gestuurd de volgende tekst bevat: "U kunt de meest recente vluchtschema-informatie vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij"), ontvangt u alle informatie over terugbetalingen, beschikbare vormen van terugbetalingen en deadlines van de luchtvaartmaatschappij in de e-mail die tijdens het boekingsproces is verstrekt. Indien u wilt weten wat de huidige status van uw claim is en wanneer u het geld ontvangt, neem dan rechtstreeks contact op met de luchtvaartmaatschappij per e-mail of telefoon.
Let op: terugbetalingen verlopen veel sneller indien u kiest voor een voucher/punten aantal. Wanneer u kiest voor een restitutie naar uw bankrekening of kaart kost dit vaak veel meer tijd. De beschikbaarheid van de terugbetalingsoptie is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij waar u uw ticket geboekt heeft.
In uw account vindt u een overzicht van de voor uw reis benodigde documenten . Nadat u bent ingelogd, gaat u naar uw boekingsgegevens en vinkt u de module "Benodigde documenten" aan. De snelste manier om toegang te krijgen tot uw account is door de eSky-app te installeren.
In de EU en sommige niet-EU-landen heeft u alleen een identiteitskaart nodig om de grens over te steken. Bezoek onze website om te zien hoe dit in de afzonderlijke landen werkt.
Met uw account kunt u uw boekingen snel en eenvoudig beheren. Wat betekent dit?
In uw account kunt u:
Lees het artikel voor meer informatie over de verschillende accountopties.
Uw account kan binnen enkele ogenblikken worden aangemaakt op onze website. Ook kunt u een account aanmaken d.m.v. de eSky-app. Indien u de app nog niet heeft dan kunt u deze downloaden om vervolgens op elk gewenst moment toegang te krijgen tot uw boekingen.
Er zijn drie manieren om dit te doen:
Indien u tijdens uw reis hulp nodig heeft dan kunt u de hulplijn bellen. Het telefoonnummer en de openingstijden van de hulplijn vindt u op uw ticket.
Indien u niet op reis bent, maar wel contact met ons wilt opnemen over een boeking, log dan in op uw account. Hier kunt u uw boeking beheren en alle informatie vinden die u nodig heeft.
Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Om dit te doen, voert u uw boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klikt u op 'Boeking toevoegen'.
Let op: Importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.
U heeft direct toegang tot alle functies zodra u de eSky mobiele applicatie geïnstalleerd heeft.
Bent u niet op reis, maar wilt u over iets anders contact met ons opnemen gebruik dan het contactformulier.
Waar u uw instapkaart of bevestiging kunt vinden, hangt af van of er contact met u wordt opgenomen door eSky of rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij (lees meer over door eSky ondersteunde boekingen). De meest relevante informatie vindt u in de e-mail die wij u met uw ticket hebben gestuurd.
Indien er staat: "U kunt hier de laatste informatie over uw boeking bekijken". - Uw boeking wordt afgehandeld door eSky. Indien uw boeking rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij wordt afgehandeld, luidt het bericht dat u ontvangt: "U kunt de meest recente vluchtschema-informatie vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij".
Let op: sommige low-cost luchtvaartmaatschappijen hebben in tegenstelling tot reguliere luchtvaartmaatschappijen (zoals LOT of Lufthansa) geen directe relaties met andere partners. Het gaat hierbij om vluchten die via eenvluchtzoekmachine geboekt worden of reizen die via een reisbureau geboekt worden zoals bijvoorbeeld eSky. Als gevolg hiervan worden sommige mensen die via eSky tickets boeken bij een low-cost luchtvaartmaatschappij rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij bediend.
Instapkaarten of bevestigingen worden verzonden naar het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij het boeken van uw ticket en zijn 24 tot 8 uur vóór uw geplande vluchttijd beschikbaar in uw eSky-account. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Voer uw boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klik op "Boeking toevoegen".
Let op: Importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account. Voor directe toegang of om uw boekingen te beheren, installeert u de mobiele eSky-app.
Indien uw reis uit meerdere vluchten bestaat, worden de tickets of bevestigingen afzonderlijk beschikbaar gesteld in uw eSky-account en in afzonderlijke e-mails verzonden: 24 tot 8 uur vóór het vertrek van elke vlucht.
Voorbeeld nr. 1
Als u vliegt:
U ontvangt instapkaarten of bevestigingen:
Voorbeeld nr. 2
Als u vliegt:
U ontvangt instapkaarten of bevestigingen:
Indien het vertrek van uw vlucht binnen 8 uur of minder is en u heeft nog geen e-mail ontvangen met uw instapkaarten of een incheckbevestiging, controleer dan uw eSky-account of uw SPAM-map. In uw eSky-account kunt u zien welk e-mailadres is opgegeven tijdens de boeking. Het kan zijn dat de tickets naar een ander e-mailadres zijn verzonden.
Let op: voor vluchten waarvoor aanvullende informatie op het incheckformulier vereist is, worden instapkaarten of bevestigingen verzonden, op voorwaarde dat de vereiste informatie is ingevuld. Indien u met meer dan één passagier reist, zorg er dan voor dat u de gegevens van elke passagier opgeeft.
Indien u online incheckt op de website van de luchtvaartmaatschappij, downloadt u uw instapkaart zodra u heeft ingecheckt. Dit doet u volgens de instructies van de luchtvaartmaatschappij.
Wilt u er zeker van zijn dat u aan boord mag van uw vlucht? Download dan uw instapkaart of incheckbevestiging, en druk deze vervolgens af. Deze wordt door eSky toegestuurd of kunt u downloaden in uw eSky account. U kunt de instapkaart of incheckbevestiging ook downloaden en opslaan op een mobiel apparaat (smartphone of tablet). Neem de afgedrukte of mobiele versie van de instapkaart mee naar de luchthaven.
Bij het inchecken ontvangt u een instapkaart waarmee u aan boord van het vliegtuig kunt gaan. Voor low-cost luchtvaartmaatschappijen (bijv. Ryanair, Wizz Air, easyJet) is het verplicht om online in te checken. Zonder instapkaart (afgedrukt of opgeslagen op een mobiel apparaat) kunt u niet aan boord van het vliegtuig Inchecken op de luchthaven zal leiden tot hoge kosten of instapweigering.
De incheckprocedure varieert van luchtvaartmaatschappij tot luchtvaartmaatschappij en is afhankelijk van of er contact met u wordt opgenomen door eSky of rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij (lees meer over eSky-boekingen die door luchtvaartmaatschappijen worden afgehandeld). Relevante informatie vindt u in de e-mail die wij u met uw ticket hebben toegestuurd.
Indien er staat: "U kunt hier de laatste informatie over uw boeking bekijken". - Uw boeking wordt verwerkt door eSky. Indien er staat: 'U kunt de meest recente vluchtschema-informatie vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij'. - Uw boeking wordt rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij afgehandeld.
Let op: sommige low-cost luchtvaartmaatschappijen hebben in tegenstelling tot reguliere luchtvaartmaatschappijen (zoals LOT of Lufthansa) geen directe relaties met andere partners. Het gaat hierbij om vluchten die via een vluchtzoekmachine geboekt worden of reizen die via een reisbureau geboekt worden zoals bijvoorbeeld eSky Als gevolg hiervan worden sommige mensen die via eSky tickets boeken bij een low-cost luchtvaartmaatschappij rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij bediend.
Wij zullen namens u inchecken. Hiervoor hebben wij uw gegevens en die van degenen die met u meereizen nodig.
Let op: indien uw reis uit meerdere vluchten bestaat dan worden de instapkaarten of bevestigingen afzonderlijk beschikbaar gesteld in uw eSky-account en worden deze in afzonderlijke e-mails verzonden: 24 tot 8 uur vóór het vertrek van elke vlucht.
Alle gegevens voor het online inchecken ontvangt u van de luchtvaartmaatschappij. Het inchecken moet worden uitgevoerd op de website van de luchtvaartmaatschappij met behulp van het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij het boeken bij eSky.
Heeft u een fout gemaakt bij het invoeren van uw passagiersgegevens op het incheckformulier of bij het online inchecken? Laat het ons zo snel mogelijk weten via ons contactformulier. Wij zullen controleren wat er is gebeurd is en bieden u alternatieve incheckopties om ervoor te zorgen dat uw reis soepel verloopt.
Waar en hoe u uw gegevens verstrekt, hangt af van of er contact met u wordt opgenomen door eSky of rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij (lees meer over eSky-boekingen die door luchtvaartmaatschappijen worden afgehandeld). De relevante informatie vindt u in de e-mail die wij u sturen met uw vliegticket. De e-mail heeft als onderwerp: "Uw elektronische ticket". Indien er in de e-mail staat: "U kunt hier de laatste informatie over uw boeking bekijken". - Uw boeking wordt verwerkt door eSky. Indien uw boeking rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij wordt afgehandeld, luidt het bericht dat u ontvangt: "U kunt de meest recente vluchtschema-informatie vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij".
Let op: sommige low-cost luchtvaartmaatschappijen hebben in tegenstelling tot reguliere luchtvaartmaatschappijen (zoals LOT of Lufthansa) geen directe relaties met andere partners. Het gaat hierbij om vluchten die via een vluchtzoekmachine geboekt worden of reizen die via een reisbureau geboekt worden zoals bijvoorbeeld eSky. Als gevolg hiervan worden sommige mensen die via eSky tickets boeken bij een low-cost luchtvaartmaatschappij rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij bediend.
De link naar het incheckformulier vindt u op twee plaatsen:
Indien wij de benodigde gegevens 7 dagen voor vertrek nog niet van u hebben ontvangen, sturen wij u een herinneringsmail met een link naar het formulier.
U ontvangt de online check-in informatie rechtstreeks van de luchtvaartmaatschappij op uw e-mailadres. U checkt zelf in op de website van de luchtvaartmaatschappij door de benodigde gegevens in te vullen.
Bij eSky kan ingecheckte bagage worden toegevoegd tijdens het boeken van een ticket of na het boeken. Bagage kan uiterlijk 48 uur voor vertrek toegevoegd worden..
Om extra bagage aan te schaffen, gaat u naar het tabblad "Mijn boekingen" in uw eSky-account. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Voer het boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klik op "Boeking toevoegen".
Let op: Het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.
Het is de moeite waard om de mobiele eSky-applicatie te gebruiken. Met de mobiele app heeft u direct toegang tot uw boeking. U kunt ook extra bagage aanschaffen via het contactformulier.
Voorbeeldtermen
Ryanair (prijs per vlucht / passagier):
Wizz Air (prijs per vlucht / passagier):
Klik hier voor informatie over andere luchtvaartmaatschappijen.
* Prijzen worden vastgesteld door de luchtvaartmaatschappijen en kunnen variëren. De getoonde bedragen zijn indicatief.
Wat u mee aan boord mag nemen en hoe u uw bagage kunt inchecken, leest u in ons artikel.
Luchtvaartmaatschappijen maken doorgaans onderscheid tussen drie soorten bagage: persoonlijke spullen, handbagage en ingecheckte bagage (bagage die in het ruim van het vliegtuig wordt geplaatst).
Om te controleren welke bagage u mee kunt nemen op reis of om ingecheckte bagage aan te schaffen, gaat u naar het tabblad "Mijn boekingen" in uw eSky-account. Heeft u geen account? Maak er een aan en importeer uw boeking. Voer het boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klik op "Boeking toevoegen".
Let op: Het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.
Het is de moeite waard om de mobiele eSky-applicatie te gebruiken. U heeft met de app direct toegang tot uw boekingen.
Met instappen met prioriteit kunt u vooraan in de rij plaatsnemen en lange wachtrijen vermijden.
Bij sommige low-cost luchtvaartmaatschappijen (bijvoorbeeld Ryanair en Wizz Air) kunt u ook extra handbagage meenemen als onderdeel van de bovengenoemde service. Dit is echter niet de regel. Controleer altijd wat er bij de service inbegrepen is voordat u deze aanschaft.
U kunt instappen met prioriteit aanschaffen wanneer u uw ticket boekt of op een later tijdstip via uw eSky-account. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Om dit te doen, voert u het boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klikt u op "Boeking toevoegen".
Let op: Het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.
Voor directe toegang tot uw account is het de moeite waard om de mobiele applicatie eSky te gebruiken.
Bagagelimieten worden bepaald door de individuele luchtvaartmaatschappijen. Dit betekent dat u het beste kunt controleren hoeveel bagage u mee kunt nemen voordat u uw ticket boekt.
Gegevens over geboekte bagage vindt u in het gedeelte 'Bagage' van uw elektronische ticket. De gegevens gelden voor elke passagier afzonderlijk. U kunt uw geboekte bagage ook bekijken in uw eSky-account. Nadat u bent ingelogd, selecteert u "Mijn boekingen" en gaat u naar het gedeelte "Passagiers". Elke reiziger krijgt een bagagevrijstelling toegewezen.
Let op: indien uw bagage later is geboekt dan uw ticket dan vindt u hierover actuele informatie in uw eSky-account. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Om dit te doen, voert u het boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klikt u op "Boeking toevoegen". Installeer voor uw gemak de mobiele eSky-applicatie.
U kiest de betaalmethode op het boekingsformulier. U kunt uw boeking op veel manieren betalen. Betalen met een bankpas of creditcard is mogelijk. Indien dit wordt aangeboden dan zijn ook directe overschrijvingen mogelijk.
Het tiencijferige eSky-boekingsnummer vindt u op uw ticket. De e-mail met uw ticket heeft als onderwerp: "Uw elektronische ticket". Indien u het boekingsnummer niet kunt vinden, controleer dan uw account of uw SPAM-map in uw e-mail. Zorg ervoor dat u het e-mailadres controleert die uw tijdens het maken van uw boeking gebruikt heeft.
Indien u wilt weten of u uw ticket kunt annuleren en restitutie kunt krijgen, gebruikt dan het contactformulier. U kunt ook de restitutieoptie in uw account gebruiken.
Bij de meeste low-cost luchtvaartmaatschappijen (waaronder Ryanair, Wizz Air, easyJet) is het niet mogelijk om restitutie te krijgen op een geboekt ticket. De luchtvaartmaatschappijen hebben vaak in hun boekingsvoorwaarden aangegeven dat hun tickets niet-restitueerbaar zijn.
Bij reguliere luchtvaartmaatschappijen (bijv. LOT, Lufthansa, Air France) wordt de mogelijkheid tot restitutie van tickets gespecificeerd in de tariefvoorwaarden.
U kunt de status van uw boeking op twee manieren controleren. De methode die u kiest, hangt af van of er contact met u wordt opgenomen door eSky of rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij (lees meer over door luchtvaartmaatschappijen ondersteunde eSky-boekingen). De relevante informatie vindt u in de e-mail die wij u met uw ticket hebben gestuurd.
Indien het bericht de volgende inhoud bevat: "U kunt hier de laatste informatie over uw boeking bekijken" - dan wordt uw boeking afgehandeld door eSky. Indien uw boeking rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij wordt afgehandeld, luidt het bericht dat u ontvangt: "De meest recente vluchtschema-informatie kunt u vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij".
Let op: sommige low-cost luchtvaartmaatschappijen hebben in tegenstelling tot reguliere luchtvaartmaatschappijen (zoals LOT of Lufthansa) geen directe relaties met andere partners. Het gaat hierbij om vluchten die via eenvluchtzoekmachine geboekt worden of reizen die via een reisbureau geboekt worden zoals bijvoorbeeld eSky Als gevolg hiervan worden sommige mensen die via eSky tickets boeken bij een low-cost luchtvaartmaatschappij rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij bediend.
De actuele status van de luchtvaartmaatschappij, hotelboekingen en van vlucht+hotelpakketten kunt u vinden onder het tabblad "Mijn boekingen" in uw eSky-account. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Om dit te doen, voert u het boekingsnummer in het aangegeven veld in en klikt u op "Boeking toevoegen".
Let op: Het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.
Installeer voor uw gemak de mobiele eSky-applicatie. Hiermee krijgt u direct toegang tot uw account en uw boeking.
We sturen ook informatie naar uw e-mailadres in het geval van een schemawijziging of vluchtannulering. Wij raden u aan om het vluchtschema 12 uur vóór de geplande vertrektijd in uw eSky-account te controleren en eventuele berichten te volgen die naar het e-mailadres zijn verzonden dat u heeft opgegeven toen u uw tickets boekte.
Op de website van de luchtvaartmaatschappij kunt u de actuele boekingsstatus controleren door in te loggen met de door de luchtvaartmaatschappij verstrekte gegevens. In geval van schemawijzigingen of vluchtannuleringen ontvangt u deze informatie rechtstreeks van de luchtvaartmaatschappij op het e-mailadres dat u bij het boeken heeft opgegeven. Wij raden u aan om het vluchtschema 12 uur vóór de geplande vertrektijd op de website van de luchtvaartmaatschappij te controleren en alle berichten te volgen die naar uw e-mailadres zijn verzonden (dat u heeft opgegeven toen u uw tickets boekte).
De manier waarop u uw boeking kunt beheren, hangt af van het feit of deze door eSky of rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij wordt afgehandeld (u vindt deze informatie in de e-mail met uw ticket (lees meer over eSky-boekingen die door luchtvaartmaatschappijen worden afgehandeld).
Indien de e-mail de volgende tekst bevat: "U kunt hier de laatste informatie over uw boeking bekijken" – dan wordt uw boeking afgehandeld door eSky. Indien het bericht dat u ontvangt luidt: "Controleer de website van de luchtvaartmaatschappij voor actuele vluchtinformatie" – dan wordt uw boeking rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij afgehandeld.
Let op: sommige low-cost luchtvaartmaatschappijen hebben in tegenstelling tot reguliere luchtvaartmaatschappijen (zoals LOT of Lufthansa) geen directe relaties met andere partners. Het gaat hierbij om vluchten die via een vluchtzoekmachine geboekt worden of reizen die via een reisbureau geboekt worden zoals bijvoorbeeld eSky. Als gevolg hiervan worden sommige mensen die via eSky tickets boeken bij een low-cost luchtvaartmaatschappij rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij bediend.
Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Om dit te doen, voert u het boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klikt u op 'Boeking toevoegen'.
Let op: Het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account. Meer informatie over uw account vindt u in ons artikel.
Indien u een specifieke stoel wilt boeken, bijvoorbeeld naast het raam, met extra beenruimte of naast uw medepassagiers dan is dit mogelijk. Deze opties zijn beschikbaar tijdens het boeken van uw ticket bij eSky (alleen beschikbaar bij geselecteerde luchtvaartmaatschappijen) of door het contactformulier te gebruiken. Indien u gebruik maakt van het formulier, verzoeken wij u de gegevens minimaal 24 uur voor vertrek aan ons door te geven.
Reserveringssystemen van luchtvaartmaatschappijen wijzen willekeurig stoelen in het vliegtuig toe. Indien u samen met iemand reist dan kan het zijn dat u geen zitplaatsen naast elkaar toegewezen krijgt. De enige uitzondering hierop is wanneer een kind samen met een ouder of voogd reist. Om dergelijke ongemakken te voorkomen is het de moeite waard om te kiezen voor stoelselectie. Bij deze optie kunt u zelf uw zitplaatsen in het vliegtuig kiezen.
Aan het reserveren van zitplaatsen zijn kosten verbondenDe prijs is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij en het aangevraagde type stoel. Naar aanleiding van uw verzoek sturen wij u informatie over de beschikbaarheid van de geselecteerde zitplaatsen en de prijs.
De kosten van deze service variëren van EUR 5 tot EUR 25 per persoon (voor elk vluchtsegment)*.
Let opLet op: het aantal beschikbare stoelen in het vliegtuig verandert snel. Bepaalde voorkeurszitplaatsen zijn mogelijk niet beschikbaar.
* Prijzen worden vastgesteld door de luchtvaartmaatschappijen en kunnen variëren. De genoemde prijzen zijn indicatief.
U kunt instappen met prioriteit toevoegen wanneer u uw ticket boekt of op een latere datum (tot 48 uur voor vertrek).
Om dit te doen, selecteert u de relevante optie op het tabblad "Mijn boekingen" van uw eSky-account. Indien u nog geen account heeft, maak er dan één aan en importeer uw boeking. Voer het boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klik op "Boeking toevoegen".
Let op: het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.
U kunt ook de mobiele eSky-applicatie installeren voor nog eenvoudiger toegang tot uw boekingen.
Let op: de instappen met prioriteit service is beperkt en mogelijk niet beschikbaar.
Voorbeeldvoorwaarden voor aankoop en gebruik van de dienst:
* Prijzen worden vastgesteld door luchtvaartmaatschappijen en kunnen variëren. De getoonde bedragen zijn indicatief.
Indien uw boeking wordt ondersteund door eSky, controleer dan 12 uur vóór de geplande vertrektijd de dienstregeling van de vlucht in uw eSky-account. Volg de berichten die u ontvangt op het e-mailadres dat u heeft opgegeven toen u uw tickets boekte. Indien de vluchttijd verandert, ontvangt u een bericht met de titel "BELANGRIJK! Gewijzigde vertrektijd, vliegticket [uw boekingsnummer]". Wij sturen u ook per e-mail een nieuw ticket met de gewijzigde vluchttijden en alle benodigde informatie. Dit doen wij naar het e-mailadres dat u bij de boeking heeft opgegeven.
Informatie over het wijzigen van vluchttijden vindt u in uw account onder het tabblad 'Mijn boekingen'. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Voer het boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klik op 'Boeking toevoegen'.
Let op: Het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.
Voor uw gemak is het de moeite waard om de mobiele eSky-applicatie te gebruiken.
Indien uw boeking wordt afgehandeld door de luchtvaartmaatschappij
Informatie mb.t. schemawijzigingen ontvangt u rechtstreeks van de luchtvaartmaatschappij op het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij het boeken van uw ticket. U kunt het actuele vluchtschema ook bekijken op de website van de luchtvaartmaatschappij. Wij raden u aan om het vluchtschema 12 uur vóór de geplande vertrektijd op de website van de luchtvaartmaatschappij te controleren en alle berichten te volgen die u ontvangt op het e-mailadres dat u heeft opgegeven toen u uw ticket boekte.
Indien u niet weet wie uw boeking afhandelt, controleer dan de e-mail die we u met uw ticket hebben gestuurd. Indien de e-mail de volgende tekst bevat: "U kunt hier de laatste informatie over uw boeking bekijken" - uw boeking wordt afgehandeld door eSky. Indien het bericht dat u ontvangt luidt: "U kunt actuele informatie over uw vlucht vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij" - uw boeking rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij afgehandeld.
Meer informatie m.b.t. boekingen afgehandeld door luchtvaartmaatschappijen vindt u in ons artikel.
U kunt de status van uw boeking controleren onder het tabblad 'Mijn boekingen' in uw account. Dit kan handig zijn indien u uw boekingsbevestiging niet kunt vinden. In uw account vindt u alle informatie m.b.t. uw reis. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Om dit te doen, voert u het boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klikt u op 'Boeking toevoegen'.
Let op: Het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.
Voor het gemak is het de moeite waard om de mobiele eSky-applicatie te gebruiken..
We sturen ook een bevestiging in de e-mail die u ontvangt na het boeken van uw ticket. Indien u dit bericht niet in uw inbox kunt vinden, controleer dan uw SPAM-map. Zorg ervoor dat u het e-mailadres checkt dat u bij de boeking heeft opgegeven. U kunt de e-mail met uw ticket ook opnieuw verzenden via het formulier op onze website.
Bent u er zeker van dat u bij het maken van uw boeking een verkeerd e-mailadres heeft ingevoerd, bijvoorbeeld door een typefout, neem dan telefonisch contact met ons op om de benodigde wijzigingen door te voeren.
Het telefoonnummer en de openingstijden van de hulplijn vindt u op uw ticket.
U kunt een eventueel foutje ook melden via het contactformulier.
Indien u uw passagiersgegevens wilt wijzigen of corrigeren dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier.
Het is niet altijd mogelijk om passagiersgegevens te wijzigen. Kleine correcties zijn soms wel mogelijk.
De gegevens van uw ticket wijzigen (bijvoorbeeld het ticket overdragen aan een andere persoon) zijn bij de meeste luchtvaartmaatschappijen niet toegestaan.
Het corrigeren van onjuiste gegevens (bijvoorbeeld typefouten in voor- en achternaam) is meestal mogelijk. De kosten en mogelijkheden hiervoor zijn afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij.
Eventuele onjuiste informatie op het ticket, zoals
moeten onmiddellijk worden gemeld. Wij zullen nagaan of de genoemde fouten kunnen worden gecorrigeerd. Wij zullen u hiervoor informatie verstrekken m.b.t. eventuele kosten zodra wij hierover informatie hebben van de luchtvaartmaatschappij.
Let op: het ontbreken van speciale tekens op het ticket is geen fout. Luchtvaartmaatschappijen gebruiken deze tekens bewust niet. Letters met accenten of andere speciale tekens (bijvoorbeeld č, é, ö) worden op dezelfde manier vervangen. Spaties en leestekens in meerdelige achternamen worden verwijderd.
De mogelijkheid om uw vluchtdatum te wijzigen is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij en is doorgaans alleen mogelijk tegen extra kosten.
Wij nemen dan contact op met de luchtvaartmaatschappij en laten u weten of de wijziging mogelijk is, hoeveel het gaat kosten en wat er nog meer moet gebeuren om de wijziging door te voeren.
Bij sommige low-cost luchtvaartmaatschappijen is een vlucht wijziging mogelijk, maar zal hiervoor wel een toeslag betaald moeten worden. De prijzen voor een wijziging variëren (tot EUR 185) en zijn afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchtvaartmaatschappijen bieden deze service alleen aan als onderdeel van een duurder tarief van een ticket. De wijzigingskosten die in rekening gebracht worden bij een boeking zijn per persoon en per vlucht. Indien de kosten van een nieuw ticket hoger zijn dan zal het verschil bijbetaald moeten worden. De meeste luchtvaartmaatschappijen betalen het verschil niet terug Indien de prijs van het ticket lager is.
In sommige gevallen brengen wij servicekosten van EUR 20 (per passagier) in rekening. Deze kosten zijn inbegrepen in de uiteindelijke kosten van de wijziging. Wij zullen u hiervan op de hoogte stellen voordat wij een definitief besluit nemen.
Om een factuur voor uw boeking in eSky te ontvangen, selecteert u de optie "Ik wil een Btw-factuur ontvangen" bij het boeken van een vlucht of accommodatie. Dit is de enige manier om een factuur op te vragen voor diensten die bij eSky zijn afgenomen.
Wij sturen de factuur naar het opgegeven e-mailadres. Indien u nog steeds geen factuur heeft ontvangen dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier.
Weet u niet of u uw betaald is of wacht u tot deze definitief is gemaakt? U kunt dit eenvoudig en snel controleren op het tabblad "Mijn boeking" in uw eSky-account. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Om dit te doen, voert u het boekingsnummer in het aangegeven veld in en klikt u op "Boeking toevoegen".
Let op: Het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.
Met de mobiele eSky-applicatie krijgt u eenvoudig en snel toegang tot uw account.
Indien u dit wilt dan kunt u de status van uw boeking opvragen via het contactformulier of bellen met onze klantenservice op. Het telefoonnummer en de openingstijden van de hulplijn vindt u op uw ticket.
U kunt de gegevens van de koper (niet de passagier!) wijzigen tot 30 dagen na aankoop van een ticket of boeking van een accommodatie. Niet in alle gevallen is een wijziging mogelijk. Wij staan u toe uw gegevens te wijzigen:
Het is niet mogelijk om gegevens van een bedrijf naar een ander bedrijf of van een bedrijf naar een natuurlijk persoon te wijzigen.
Indien u de gegevens van de ticketaanschaffer op de factuur wilt wijzigen dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier.
Het verzekeringscertificaat is een financieel document dat lijkt op een factuur. Om deze reden verstrekken wij geen factuur voor de verzekering. U vindt het certificaat samen met uw ticket in de e-mail met de titel "Uw elektronische ticket". Indien u de e-mail niet kunt vinden, controleer dan uw account of uw SPAM map. Zorg ervoor dat u het e-mailadres checkt dat u heeft gebruikt bij het boeken.
Het bedrag van de terugbetaling is afhankelijk van de diensten die bij het ticket zijn aangeschaft en de beslissing van de luchtvaartmaatschappij over het bedrag van de terugbetaling. Het genoemde bedrag omvat niet de servicekosten en extra diensten aangeschaft bij eSky.
In sommige gevallen restitueren luchtvaartmaatschappijen geld voor geannuleerde boekingen in verschillende delen. Dit kan bijvoorbeeld gelden voor boekingen met meerdere tickets of boekingen voor een groter aantal personen. Ook voor boekingen met aanvullende diensten die door de luchtvaartmaatschappij werden geleverd, (bijvoorbeeld extra bagage, stoelreserveringen, enz.) kan dit gelden
Lees meer over wat is inbegrepen in uw terugbetaling.
Volgens de wet op toeristische evenementen en aanverwante toeristische diensten kan de terugbetaling tot 14 dagen duren. De terugbetaling vindt plaats via dezelfde betalingsmethode als waarmee u betaald heeft. Zodra u uw terugbetaling heeft aangevraagd, sturen wij u een e-mail met alle details.
eSky Wallet is een elektronische wallet waarmee u geld kunt ontvangen als onderdeel van promotiecampagnes om te gebruiken bij eSky of om een snelle terugbetaling te ontvangen voor een ongebruikte reservering.
U kunt er alleen gebruik van maken nadat u van ons een bericht hebt ontvangen met de mogelijkheid om voor deze terugbetalingsvorm te kiezen of door deel te nemen aan promotieacties.
Werkuren
Maandag - Vrijdag: .
Hulplijn: +32 460 200 633 - geopend van maandag tot en met vrijdag 9:00 - 16:00 -
Wij doen ons best om zo snel mogelijk te reageren.