Menu

Op zoek naar hulp?

Beheer uw boeking en bekijk de antwoorden op de meest gestelde vragen

Controleer de status en beheer uw boeking

Verzend de boekingsbevestiging opnieuw
Beheer uw boeking

Met Uw account kunt u eenvoudig:
  • uw boekingsstatus controleren,
  • een wijziging aanvragen in de datum van uw reis,
  • ontdekken hoe u online kunt inchecken,
  • bagage en instappen met prioriteit toevoegen,
  • meer te weten komen over de huidige veiligheidsregels in het land van uw bestemming,
  • de visumvereisten controleren en een visum of ESTA aanschaffen,
  • een accommodatie boeken met korting, een verzekering toevoegen en een auto huren.

  • Log in of registreer u met het e-mailadres die gebruikt is bij het doen van de boeking.

    Ga naar Uw account
    Controleer uw boekingsstatus zonder in te loggen - hier

    Zoek een onderwerp dat u interesseert

    Huidige informatie

    • Waarom wordt mijn betaling van de boeking bij sommige luchtvaartmaatschappijen opgesplitst in twee afschrijvingen?

      De vervoerder vereist dat de betaling van de boeking in twee afzonderlijke betalingen moet worden opgesplitst. In de eerste stap betaalt u voor het ticket. In de tweede stap worden de servicekosten en andere diensten (bijvoorbeeld een aangeschafte verzekering) in rekening gebracht. U kunt toegang krijgen tot elke stap wanneer u uw betaalmethode selecteert.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Ryanair boekingsverificatie. Hoe werkt dit?

      Indien een low-cost luchtvaartmaatschappij zoals Ryanair verificatie van uw boeking vereist, ontvangt u van ons of de luchtvaartmaatschappij een e-mail met relevante informatie en een link naar het verificatieformulier.

      Dit is een standaard procedure. Uw ticket blijft geldig. U kunt uw boeking niet beheren indien u deze niet verifieert. Daarnaast is het dan niet mogelijk om online in te checken. Op de luchthaven zal er voor het inchecken betaald moeten worden (circa € 55,- per persoon per vlucht).

      Voordat u begint met het controleren van uw boeking, bereidt u het volgende voor:

      • Een apparaat met een werkende camera die u gaat gebruiken voor de verificatie,
      • Uw betaalkaart en identiteitskaart,
      • Uw vluchtboekingsnummer (deze vindt u in uw e-mail of op uw elektronisch ticket),
      • andere gegevens die zijn gebruikt om het ticket te boeken.

      Het verificatieformulier kan uit meerdere stappen bestaan, volg daarom de instructies op de website van de luchtvaartmaatschappij. Vul de gegevens in en verstrek de benodigde documenten. De luchtvaartmaatschappij kan ook vragen om een scan of foto van het document waarmee de boeking is gemaakt en een foto van uw gezicht.

      Lees meer in de gids: Verificatie boeking luchtvaartmaatschappij.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Mijn vlucht is geannuleerd. Wat is de volgende stap?

      Indien uw vlucht door de luchtvaartmaatschappij is geannuleerd dan heeft u het recht om een keuze te maken uit een nieuwe vluchtdatum of restitutie van uw geboekte ticket. Het is aan de luchtvaartmaatschappij om te beslissen op welke manier de terugbetaling gaat plaatsvinden (u kunt bijvoorbeeld een voucher, te gebruiken punten of geld ontvangen).

      Hoe het proces verder gaat, hangt af van wie uw boeking afhandelt. Het kan zijn dat de luchtvaartmaatschappij rechtstreeks contact met u opneemt. In andere gevallen zal eSky contact met u opnemen. Informatie over wie uw boeking afhandelt, vindt u in de e-mail die wij u sturen met uw vliegticket. In het geval dat eSky de boeking zal afhandelen vindt u de volgende tekst in de e-mail: "U kunt hier de actuele informatie over uw boeking bekijken". - Uw boeking wordt afgehandeld door eSky”. In het geval dat de luchtvaartmaatschappij de boeking zal afhandelen vindt u de volgende tekst in de e-mail: "U kunt de actuele vluchtschema-informatie vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij". - Uw boeking wordt rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij uitgevoerd”.

      Let op: sommige low-cost luchtvaartmaatschappijen hebben in tegenstelling tot reguliere luchtvaartmaatschappijen (zoals LOT of Lufthansa) geen directe relaties met andere partners. Het gaat hierbij om vluchten die via een vluchtzoekmachine geboekt worden of reizen die via een reisbureau geboekt worden zoals bijvoorbeeld eSky Als gevolg hiervan worden sommige mensen die via eSky tickets boeken bij een low-cost luchtvaartmaatschappij rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij bediend.

       

      eSky neemt contact met mij op

      Indien eSky informatie over de vluchtannulering naar uw e-mailadres heeft verzonden dan is de terugbetalingsprocedure als volgt:

      • Wij informeren u dat de luchtvaartmaatschappij de vlucht heeft geannuleerd,
      • We nemen contact op met de luchtvaartmaatschappij om erachter te komen welke terugbetalingsopties voor u beschikbaar zijn,
      • Zodra we deze informatie hebben, sturen wij u een bericht met de terugbetalingsopties die voor u beschikbaar zijn; het type terugbetaling zal volledig afhangen van de keuze van de luchtvaartmaatschappij, /li>
      • Bij statuswijzigingen of langere wachttijden sturen wij u een e-mail met relevante informatie,
      • Indien uw boeking uit meer dan één ticket bestaat, informeren wij u in één of meerdere afzonderlijke berichten over de beschikbare restitutiemogelijkheden.

      U kunt uw boeking in uw account beheren.

       

      De luchtvaartmaatschappij neemt contact met mij op

      Indien de informatie m.b.t. uw vluchtannulering rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij naar uw e-mailadres is verzonden, is het proces voor het opnieuw plannen of terugbetalen uitsluitend gebaseerd op het beleid van de luchtvaartmaatschappij. In dit geval ontvangt u alle informatie rechtstreeks van de luchtvaartmaatschappij. Het gaat hierom om de vervolgstappen, een lijst met beschikbare terugbetalingsopties en updates over de status van uw zaak. Om een terugbetaling te verkrijgen, volgt u de informatie die naar u is verzonden en neemt u rechtstreeks contact op met de luchtvaartmaatschappij, bijvoorbeeld per e-mail of telefoon.

       

      Let op: restituties voor ongebruikte tickets omvatten de kosten van het ticket en de luchthavengelden. Andere eSky-diensten die met het ticket zijn aangeschaft kunnen mogelijk niet worden gerestitueerd.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Hoelang duurt het voordat ik restitutie krijg voor een geannuleerde vlucht?

      Wacht u op terugbetaling van een ongebruikt ticket? Indien de luchtvaartmaatschappij akkoord is met restitutie van uw ticket, dan zal u zeker uw geld ontvangen De wachttijd is geheel afhankelijk van de beslissing van de luchtvaartmaatschappij en kan variëren van 3 dagen tot 3 maanden. Hieronder vindt u informatie over wie contact met u opneemt over de terugbetaling (lees meer over eSky-boekingen die door de luchtvaartmaatschappij worden afgehandeld).

      Indien uw boeking wordt afgehandeld door eSky (u weet dat dit het geval is indien dit in de e-mail staat die we u met uw ticket hebben gestuurd: "U kunt hier de laatste informatie over uw boeking bekijken"), sturen wij u informatie over de vluchtannulering en ondernemen wij zo snel mogelijk actie. Wij zullen namens u een aanvraag doen bij de luchtvaartmaatschappij tot restitutie van het ticket. Wij zullen informatie inwinnen over de vormen van restitutie die door de luchtvaartmaatschappij worden aangeboden en de zaak tot een goed einde brengen. Wij houden u op de hoogte.

      Indien uw boeking rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij wordt afgehandeld (u weet dat dit het geval is indien de e-mail die wij u met uw ticket hebben gestuurd de volgende tekst bevat: "U kunt de meest recente vluchtschema-informatie vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij"), ontvangt u alle informatie over terugbetalingen, beschikbare vormen van terugbetalingen en deadlines van de luchtvaartmaatschappij in de e-mail die tijdens het boekingsproces is verstrekt. Indien u wilt weten wat de huidige status van uw claim is en wanneer u het geld ontvangt, neem dan rechtstreeks contact op met de luchtvaartmaatschappij per e-mail of telefoon.

      Let op: terugbetalingen verlopen veel sneller indien u kiest voor een voucher/punten aantal. Wanneer u kiest voor een restitutie naar uw bankrekening of kaart kost dit vaak veel meer tijd. De beschikbaarheid van de terugbetalingsoptie is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij waar u uw ticket geboekt heeft.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Welke documenten zijn er vereist om te reizen?

      In uw account vindt u een overzicht van de voor uw reis benodigde documenten . Nadat u bent ingelogd, gaat u naar uw boekingsgegevens en vinkt u de module "Benodigde documenten" aan. De snelste manier om toegang te krijgen tot uw account is door de eSky-app te installeren.

      In de EU en sommige niet-EU-landen heeft u alleen een identiteitskaart nodig om de grens over te steken. Bezoek onze website om te zien hoe dit in de afzonderlijke landen werkt.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Mijn eSky-account - waarom zou ik er één aanmaken?

      Met uw account kunt u uw boekingen snel en eenvoudig beheren. Wat betekent dit?

      In uw account kunt u:

      • uw boekingsnummer en de status van uw boeking controleren,
      • een wijziging van uw reisdata aanvragen,
      • ontdekken hoe u online moet inchecken,
      • bagage en instappen met prioriteit toevoegen,
      • de vereiste documenten en de geldende veiligheidsvoorschriften in het land van uw bestemming controleren,
      • de visumvereisten controleren en een visum of ESTA aanschaffen,
      • een accommodatie met korting boeken, een verzekering toevoegen en een auto huren.

      Lees het artikel voor meer informatie over de verschillende accountopties.

      Uw account kan binnen enkele ogenblikken worden aangemaakt op onze website. Ook kunt u een account aanmaken d.m.v. de eSky-app. Indien u de app nog niet heeft dan kunt u deze downloaden om vervolgens op elk gewenst moment toegang te krijgen tot uw boekingen.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Hoe kan ik contact opnemen met eSky?

      Er zijn drie manieren om dit te doen:

      1. Indien u tijdens uw reis hulp nodig heeft dan kunt u de hulplijn bellen. Het telefoonnummer en de openingstijden van de hulplijn vindt u op uw ticket.

      2. Indien u niet op reis bent, maar wel contact met ons wilt opnemen over een boeking, log dan in op uw account. Hier kunt u uw boeking beheren en alle informatie vinden die u nodig heeft.
        Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Om dit te doen, voert u uw boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klikt u op 'Boeking toevoegen'.
        Let op: Importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.
        U heeft direct toegang tot alle functies zodra u de eSky mobiele applicatie geïnstalleerd heeft.

      3. Bent u niet op reis, maar wilt u over iets anders contact met ons opnemen gebruik dan het contactformulier.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!

    Online inchecken

    • Wanneer ontvang ik mijn instapkaart en waar kan ik deze vinden?

      Waar u uw instapkaart of bevestiging kunt vinden, hangt af van of er contact met u wordt opgenomen door eSky of rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij (lees meer over door eSky ondersteunde boekingen). De meest relevante informatie vindt u in de e-mail die wij u met uw ticket hebben gestuurd.

      Indien er staat: "U kunt hier de laatste informatie over uw boeking bekijken". - Uw boeking wordt afgehandeld door eSky. Indien uw boeking rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij wordt afgehandeld, luidt het bericht dat u ontvangt: "U kunt de meest recente vluchtschema-informatie vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij".

      Let op: sommige low-cost luchtvaartmaatschappijen hebben in tegenstelling tot reguliere luchtvaartmaatschappijen (zoals LOT of Lufthansa) geen directe relaties met andere partners. Het gaat hierbij om vluchten die via eenvluchtzoekmachine geboekt worden of reizen die via een reisbureau geboekt worden zoals bijvoorbeeld eSky. Als gevolg hiervan worden sommige mensen die via eSky tickets boeken bij een low-cost luchtvaartmaatschappij rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij bediend.

      • Er wordt contact met mij opgenomen door eSky of er wordt contact met mij opgenomen door de luchtvaartmaatschappij, maar ik heb inchecken bij eSky aangeschaft.

        Instapkaarten of bevestigingen worden verzonden naar het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij het boeken van uw ticket en zijn 24 tot 8 uur vóór uw geplande vluchttijd beschikbaar in uw eSky-account. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Voer uw boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klik op "Boeking toevoegen".

        Let op: Importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account. Voor directe toegang of om uw boekingen te beheren, installeert u de mobiele eSky-app.

        Indien uw reis uit meerdere vluchten bestaat, worden de tickets of bevestigingen afzonderlijk beschikbaar gesteld in uw eSky-account en in afzonderlijke e-mails verzonden: 24 tot 8 uur vóór het vertrek van elke vlucht.

        Voorbeeld nr. 1

        Als u vliegt:

        • van Warschau naar Londen op 1.06, 15:00.
        • van Londen naar Warschau op 7.06, 19:00.

        U ontvangt instapkaarten of bevestigingen:

        • voor een vlucht van Warschau naar Londen op 30.05, 15:00 op zijn vroegst (1.06, 07:00 op zijn laatst),
        • voor een vlucht van Londen naar Warschau op 5.06, 07:00 op zijn vroegst (7.06, 11:00 op zijn laatst).

        Voorbeeld nr. 2

        Als u vliegt:

        • van Warschau naar Tenerife op 1.06, 09:00, met overstappen in Barcelona op 1.06, 13:00 (Gecombineerde vlucht),
        • van Tenerife naar Warschau op 7.06, 12:00, met overstappen in Frankfurt op 7.06, 18:00 (Gecombineerde vlucht).

        U ontvangt instapkaarten of bevestigingen:

        • voor een vlucht van Warschau naar Barcelona op 30.05, 09:00 op zijn vroegst (1.06, 01:00 op zijn laatst),
        • voor een vlucht van Barcelona naar Tenerife op 30.05, 13:00 op zijn vroegst (1.06, 05:00 op zijn laatst),
        • voor een vlucht van Tenerife naar Frankfurt op 5.06, 24:00 op zijn vroegst (7.06, 04:00 op zijn laatst),
        • voor een vlucht van Frankfurt naar Warschau 5.06, 18:00 op zijn vroegst (7.06, 10:00 op zijn laatst).

        Indien het vertrek van uw vlucht binnen 8 uur of minder is en u heeft nog geen e-mail ontvangen met uw instapkaarten of een incheckbevestiging, controleer dan uw eSky-account of uw SPAM-map. In uw eSky-account kunt u zien welk e-mailadres is opgegeven tijdens de boeking. Het kan zijn dat de tickets naar een ander e-mailadres zijn verzonden.

        Let op: voor vluchten waarvoor aanvullende informatie op het incheckformulier vereist is, worden instapkaarten of bevestigingen verzonden, op voorwaarde dat de vereiste informatie is ingevuld. Indien u met meer dan één passagier reist, zorg er dan voor dat u de gegevens van elke passagier opgeeft.

      • De luchtvaartmaatschappij neemt contact met mij op

        Indien u online incheckt op de website van de luchtvaartmaatschappij, downloadt u uw instapkaart zodra u heeft ingecheckt. Dit doet u volgens de instructies van de luchtvaartmaatschappij.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Moet ik mijn instapkaart afdrukken?

      Wilt u er zeker van zijn dat u aan boord mag van uw vlucht? Download dan uw instapkaart of incheckbevestiging, en druk deze vervolgens af. Deze wordt door eSky toegestuurd of kunt u downloaden in uw eSky account. U kunt de instapkaart of incheckbevestiging ook downloaden en opslaan op een mobiel apparaat (smartphone of tablet). Neem de afgedrukte of mobiele versie van de instapkaart mee naar de luchthaven.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Stap voor stap online inchecken

      Bij het inchecken ontvangt u een instapkaart waarmee u aan boord van het vliegtuig kunt gaan. Voor low-cost luchtvaartmaatschappijen (bijv. Ryanair, Wizz Air, easyJet) is het verplicht om online in te checken. Zonder instapkaart (afgedrukt of opgeslagen op een mobiel apparaat) kunt u niet aan boord van het vliegtuig Inchecken op de luchthaven zal leiden tot hoge kosten of instapweigering.

      De incheckprocedure varieert van luchtvaartmaatschappij tot luchtvaartmaatschappij en is afhankelijk van of er contact met u wordt opgenomen door eSky of rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij (lees meer over eSky-boekingen die door luchtvaartmaatschappijen worden afgehandeld). Relevante informatie vindt u in de e-mail die wij u met uw ticket hebben toegestuurd.

      Indien er staat: "U kunt hier de laatste informatie over uw boeking bekijken". - Uw boeking wordt verwerkt door eSky. Indien er staat: 'U kunt de meest recente vluchtschema-informatie vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij'. - Uw boeking wordt rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij afgehandeld.

      Let op: sommige low-cost luchtvaartmaatschappijen hebben in tegenstelling tot reguliere luchtvaartmaatschappijen (zoals LOT of Lufthansa) geen directe relaties met andere partners. Het gaat hierbij om vluchten die via een vluchtzoekmachine geboekt worden of reizen die via een reisbureau geboekt worden zoals bijvoorbeeld eSky Als gevolg hiervan worden sommige mensen die via eSky tickets boeken bij een low-cost luchtvaartmaatschappij rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij bediend.

      • Er wordt contact met mij opgenomen door eSky of er wordt contact met mij opgenomen door de luchtvaartmaatschappij, maar ik heb inchecken bij eSky aangeschaft.

        Wij zullen namens u inchecken. Hiervoor hebben wij uw gegevens en die van degenen die met u meereizen nodig.

        • U vindt een link naar het gegevensformulier op uw ticket of op het tabblad "Mijn boekingen" van uw eSky-account. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer een boeking. Voer uw boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klik op "Boeking toevoegen".
          Let op: Importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.
        • Voor directe toegang tot uw boeking of om uw boeking te beheren, installeert u de mobiele eSky-app. In de e-mail die u met uw ticket ontvangt, vindt u een link naar het incheckformulier.
        • Voor directe toegang tot uw boeking of om uw boeking te beheren, installeert u de mobiele eSky-app. In de e-mail die u met uw ticket ontvangt, vindt u een link naar het incheckformulier.
          Let op: mogelijk kunnen we de check-in niet voorbereiden indien de informatie later dan 24 uur vóór vertrek wordt verstrekt.
        • Indien u ons niet vooraf uw gegevens verstrekt dan zullen wij u 72 uur voor uw geplande vertrek hieraan herinneren. U ontvangt dan een melding met een link naar het incheckformulier.
        • Uw instapkaart of incheckbevestiging wordt 24 tot 8 uur vóór uw geplande vluchttijd beschikbaar gesteld in uw eSky-account.
        • We sturen uw instapkaart of incheckbevestiging ook 24 tot 8 uur vóór uw vlucht naar het e-mailadres dat u heeft opgegeven toen u uw ticket boekte. Indien uw vlucht in minder dan 8 uur vertrekt en u heeft nog geen e-mail van ons ontvangen, ga dan naar uw eSky-account en download uw instapkaart of bevestiging. Controleer eventueel uw SPAM-map indien u geen e-mail heeft ontvangen.
        • Instapkaarten of incheckbevestigingen moeten worden afgedrukt of opgeslagen op een mobiel apparaat en op de luchthaven worden getoond, samen met het identiteitsbewijs dat is gebruikt bij het inchecken.

        Let op: indien uw reis uit meerdere vluchten bestaat dan worden de instapkaarten of bevestigingen afzonderlijk beschikbaar gesteld in uw eSky-account en worden deze in afzonderlijke e-mails verzonden: 24 tot 8 uur vóór het vertrek van elke vlucht.

      • De luchtvaartmaatschappij neemt contact met mij op.

        Alle gegevens voor het online inchecken ontvangt u van de luchtvaartmaatschappij. Het inchecken moet worden uitgevoerd op de website van de luchtvaartmaatschappij met behulp van het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij het boeken bij eSky.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Fout tijdens online inchecken

      Heeft u een fout gemaakt bij het invoeren van uw passagiersgegevens op het incheckformulier of bij het online inchecken? Laat het ons zo snel mogelijk weten via ons contactformulier. Wij zullen controleren wat er is gebeurd is en bieden u alternatieve incheckopties om ervoor te zorgen dat uw reis soepel verloopt.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Waar en hoe voer ik mijn incheckgegevens in?

      Waar en hoe u uw gegevens verstrekt, hangt af van of er contact met u wordt opgenomen door eSky of rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij (lees meer over eSky-boekingen die door luchtvaartmaatschappijen worden afgehandeld). De relevante informatie vindt u in de e-mail die wij u sturen met uw vliegticket. De e-mail heeft als onderwerp: "Uw elektronische ticket". Indien er in de e-mail staat: "U kunt hier de laatste informatie over uw boeking bekijken". - Uw boeking wordt verwerkt door eSky. Indien uw boeking rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij wordt afgehandeld, luidt het bericht dat u ontvangt: "U kunt de meest recente vluchtschema-informatie vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij".

      Let op: sommige low-cost luchtvaartmaatschappijen hebben in tegenstelling tot reguliere luchtvaartmaatschappijen (zoals LOT of Lufthansa) geen directe relaties met andere partners. Het gaat hierbij om vluchten die via een vluchtzoekmachine geboekt worden of reizen die via een reisbureau geboekt worden zoals bijvoorbeeld eSky. Als gevolg hiervan worden sommige mensen die via eSky tickets boeken bij een low-cost luchtvaartmaatschappij rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij bediend.

       

      • Er wordt contact met mij opgenomen door eSky of er wordt contact met mij opgenomen door de luchtvaartmaatschappij, maar ik heb inchecken bij eSky aangeschaft.

        De link naar het incheckformulier vindt u op twee plaatsen:

        1. op het tabblad "Mijn boekingen" van uw eSky-account. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Om dit te doen, voert u uw boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klikt u op "Boeking toevoegen".
          Let op: Het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.
        2. op uw ticket, onder vluchtgegevens.

        Indien wij de benodigde gegevens 7 dagen voor vertrek nog niet van u hebben ontvangen, sturen wij u een herinneringsmail met een link naar het formulier.

      • De luchtvaartmaatschappij neemt contact met mij op.

        U ontvangt de online check-in informatie rechtstreeks van de luchtvaartmaatschappij op uw e-mailadres. U checkt zelf in op de website van de luchtvaartmaatschappij door de benodigde gegevens in te vullen.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!

    Bagage

    • Hoe koop ik extra bagage?

      Bij eSky kan ingecheckte bagage worden toegevoegd tijdens het boeken van een ticket of na het boeken. Bagage kan uiterlijk 48 uur voor vertrek toegevoegd worden..

      Om extra bagage aan te schaffen, gaat u naar het tabblad "Mijn boekingen" in uw eSky-account. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Voer het boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klik op "Boeking toevoegen".

      Let op: Het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.

      Het is de moeite waard om de mobiele eSky-applicatie te gebruiken. Met de mobiele app heeft u direct toegang tot uw boeking. U kunt ook extra bagage aanschaffen via het contactformulier.

      Voorbeeldtermen

      Ryanair (prijs per vlucht / passagier):

      • 10 kg, 1 stuk bagage 55 x 40 x 20 cm - van €10 tot €25 *
      • 20 kg, 1 stuk bagage 81 x 119 x 119 cm - van €25 tot €40 *

      Wizz Air (prijs per vlucht / passagier):

      • 10 kg, 1 stuk bagage - van €9 tot €57 *
      • 20 kg, 1 stuk bagage - van €15 tot €83 *
      • 32 kg, 1 stuk bagage - van €21 tot €109 *

      Klik hier voor informatie over andere luchtvaartmaatschappijen.

      * Prijzen worden vastgesteld door de luchtvaartmaatschappijen en kunnen variëren. De getoonde bedragen zijn indicatief.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Ingecheckte bagage en handbagage - de belangrijkste informatie

      Wat u mee aan boord mag nemen en hoe u uw bagage kunt inchecken, leest u in ons artikel.

      Luchtvaartmaatschappijen maken doorgaans onderscheid tussen drie soorten bagage: persoonlijke spullen, handbagage en ingecheckte bagage (bagage die in het ruim van het vliegtuig wordt geplaatst).

      • Een persoonlijk item is altijd bij de ticketprijs inbegrepen en kunt u meenemen in het vliegtuig. Een persoonlijk item kan een rugzak, een handtas of een kleine tas zijn die in het compartiment onder de stoel past. Elke luchtvaartmaatschappij hanteert zijn eigen limieten voor de afmetingen en het gewicht van persoonlijke spullen. Om veiligheidsredenen is de lijst met voorwerpen die aan boord mogen worden meegenomen strikt gereguleerd.
      • Handbagage kan gratis of tegen betaling (afhankelijk van het tarief en de luchtvaartmaatschappij) aan boord van het vliegtuig worden meegenomen en moet voor de duur van de reis in het bagagevak worden geplaatst. Om veiligheidsredenen is er strikt gereglementeerd wat er in handbagage mag worden vervoerd (bijvoorbeeld hoeveel vloeistof er in dit soort bagage mag worden vervoerd). Elke luchtvaartmaatschappij heeft zijn eigen strikte afmetingen en gewichtslimieten.
      • Ingecheckte bagage is bagage die qua gewicht en omvang groter is dan handbagage. Bij low-cost luchtvaartmaatschappijen (zoals Ryanair, Wizz Air of easyJet) wordt hiervoor altijd een toeslag gerekend. Bij reguliere luchtvaartmaatschappijen is ingecheckte bagage (ook wel ruimbagage genoemd) vaak bij de ticketprijs inbegrepen. De regelgeving biedt u ook de mogelijkheid voorwerpen in uw ingecheckte bagage mee te nemen die niet in uw handbagage mogen worden vervoerd. Ruimbagage wordt dan ook vaak aanbevolen voor langere reizen. Net als in andere gevallen worden de afmetingen en het gewicht van ingecheckte bagage strikt gereguleerd door de luchtvaartmaatschappij. Ingecheckte bagage/ruimbagage dient u altijd vóór de veiligheidscontrole in te checken. Dit kunt u doen bij een nader te bepalen incheckbalie op de luchthaven.

      Om te controleren welke bagage u mee kunt nemen op reis of om ingecheckte bagage aan te schaffen, gaat u naar het tabblad "Mijn boekingen" in uw eSky-account. Heeft u geen account? Maak er een aan en importeer uw boeking. Voer het boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klik op "Boeking toevoegen".

      Let op: Het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.

      Het is de moeite waard om de mobiele eSky-applicatie te gebruiken. U heeft met de app direct toegang tot uw boekingen.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Bagage en instappen met prioriteit

      Met instappen met prioriteit kunt u vooraan in de rij plaatsnemen en lange wachtrijen vermijden.

      Bij sommige low-cost luchtvaartmaatschappijen (bijvoorbeeld Ryanair en Wizz Air) kunt u ook extra handbagage meenemen als onderdeel van de bovengenoemde service. Dit is echter niet de regel. Controleer altijd wat er bij de service inbegrepen is voordat u deze aanschaft.

      U kunt instappen met prioriteit aanschaffen wanneer u uw ticket boekt of op een later tijdstip via uw eSky-account. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Om dit te doen, voert u het boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klikt u op "Boeking toevoegen".

      Let op: Het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.

      Voor directe toegang tot uw account is het de moeite waard om de mobiele applicatie eSky te gebruiken.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Wat zijn de bagagelimieten?

      Bagagelimieten worden bepaald door de individuele luchtvaartmaatschappijen. Dit betekent dat u het beste kunt controleren hoeveel bagage u mee kunt nemen voordat u uw ticket boekt.

      • U heeft al een ticket, u maakt zich klaar om te reizen en wilt controleren hoeveel bagage u mee mag nemen in het vliegtuig? Gebruik het tabblad "Mijn boekingen" in uw eSky-account. U kunt hier alle informatie vinden die u nodig heeft m.b.t. uw toegestane bagage. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Voer het boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klik op "Boeking toevoegen".
        Let op: het importeren van een boeking naar uw account werkt alleen voor boekingen gemaakt naar hetzelfde e-mailadres waarmee uw account is aangemaakt.
      • Gebruik de eSky mobiele applicatie voor directe toegang tot uw account.
      • Klaar om een ticket te boeken? Informatie over het maximale aantal stukken, het gewicht of de afmetingen van bagage vindt u op het boekingsformulier. U kunt deze informatie ook vinden in ons artikel.
      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Welke bagage is inbegrepen in mijn boeking?

      Gegevens over geboekte bagage vindt u in het gedeelte 'Bagage' van uw elektronische ticket. De gegevens gelden voor elke passagier afzonderlijk. U kunt uw geboekte bagage ook bekijken in uw eSky-account. Nadat u bent ingelogd, selecteert u "Mijn boekingen" en gaat u naar het gedeelte "Passagiers". Elke reiziger krijgt een bagagevrijstelling toegewezen.

      Let op: indien uw bagage later is geboekt dan uw ticket dan vindt u hierover actuele informatie in uw eSky-account. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Om dit te doen, voert u het boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klikt u op "Boeking toevoegen". Installeer voor uw gemak de mobiele eSky-applicatie.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!

    Mijn boeking

    • Hoe betaal ik voor een boeking?

      U kiest de betaalmethode op het boekingsformulier. U kunt uw boeking op veel manieren betalen. Betalen met een bankpas of creditcard is mogelijk. Indien dit wordt aangeboden dan zijn ook directe overschrijvingen mogelijk.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Waar kan ik het eSky-boekingsnummer vinden?

      Het tiencijferige eSky-boekingsnummer vindt u op uw ticket. De e-mail met uw ticket heeft als onderwerp: "Uw elektronische ticket". Indien u het boekingsnummer niet kunt vinden, controleer dan uw account of uw SPAM-map in uw e-mail. Zorg ervoor dat u het e-mailadres controleert die uw tijdens het maken van uw boeking gebruikt heeft.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Ik wil mijn boeking annuleren. Hoe doe ik dat?

      Indien u wilt weten of u uw ticket kunt annuleren en restitutie kunt krijgen, gebruikt dan het contactformulier. U kunt ook de restitutieoptie in uw account gebruiken.

      Bij de meeste low-cost luchtvaartmaatschappijen (waaronder Ryanair, Wizz Air, easyJet) is het niet mogelijk om restitutie te krijgen op een geboekt ticket. De luchtvaartmaatschappijen hebben vaak in hun boekingsvoorwaarden aangegeven dat hun tickets niet-restitueerbaar zijn.
      Bij reguliere luchtvaartmaatschappijen (bijv. LOT, Lufthansa, Air France) wordt de mogelijkheid tot restitutie van tickets gespecificeerd in de tariefvoorwaarden.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Hoe kan ik de status van mijn boeking controleren?

      U kunt de status van uw boeking op twee manieren controleren. De methode die u kiest, hangt af van of er contact met u wordt opgenomen door eSky of rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij (lees meer over door luchtvaartmaatschappijen ondersteunde eSky-boekingen). De relevante informatie vindt u in de e-mail die wij u met uw ticket hebben gestuurd.
      Indien het bericht de volgende inhoud bevat: "U kunt hier de laatste informatie over uw boeking bekijken" - dan wordt uw boeking afgehandeld door eSky. Indien uw boeking rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij wordt afgehandeld, luidt het bericht dat u ontvangt: "De meest recente vluchtschema-informatie kunt u vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij".
      Let op: sommige low-cost luchtvaartmaatschappijen hebben in tegenstelling tot reguliere luchtvaartmaatschappijen (zoals LOT of Lufthansa) geen directe relaties met andere partners. Het gaat hierbij om vluchten die via eenvluchtzoekmachine geboekt worden of reizen die via een reisbureau geboekt worden zoals bijvoorbeeld eSky Als gevolg hiervan worden sommige mensen die via eSky tickets boeken bij een low-cost luchtvaartmaatschappij rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij bediend.

      • eSky neemt contact met mij op

        De actuele status van de luchtvaartmaatschappij, hotelboekingen en van vlucht+hotelpakketten kunt u vinden onder het tabblad "Mijn boekingen" in uw eSky-account. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Om dit te doen, voert u het boekingsnummer in het aangegeven veld in en klikt u op "Boeking toevoegen".
        Let op: Het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.

        Installeer voor uw gemak de mobiele eSky-applicatie. Hiermee krijgt u direct toegang tot uw account en uw boeking.
        We sturen ook informatie naar uw e-mailadres in het geval van een schemawijziging of vluchtannulering. Wij raden u aan om het vluchtschema 12 uur vóór de geplande vertrektijd in uw eSky-account te controleren en eventuele berichten te volgen die naar het e-mailadres zijn verzonden dat u heeft opgegeven toen u uw tickets boekte.
         

      • De luchtvaartmaatschappij neemt contact met mij op

        Op de website van de luchtvaartmaatschappij kunt u de actuele boekingsstatus controleren door in te loggen met de door de luchtvaartmaatschappij verstrekte gegevens. In geval van schemawijzigingen of vluchtannuleringen ontvangt u deze informatie rechtstreeks van de luchtvaartmaatschappij op het e-mailadres dat u bij het boeken heeft opgegeven. Wij raden u aan om het vluchtschema 12 uur vóór de geplande vertrektijd op de website van de luchtvaartmaatschappij te controleren en alle berichten te volgen die naar uw e-mailadres zijn verzonden (dat u heeft opgegeven toen u uw tickets boekte).

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Hoe beheert u uw boeking?

      De manier waarop u uw boeking kunt beheren, hangt af van het feit of deze door eSky of rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij wordt afgehandeld (u vindt deze informatie in de e-mail met uw ticket (lees meer over eSky-boekingen die door luchtvaartmaatschappijen worden afgehandeld).

      Indien de e-mail de volgende tekst bevat: "U kunt hier de laatste informatie over uw boeking bekijken" – dan wordt uw boeking afgehandeld door eSky. Indien het bericht dat u ontvangt luidt: "Controleer de website van de luchtvaartmaatschappij voor actuele vluchtinformatie" – dan wordt uw boeking rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij afgehandeld.

      Let op: sommige low-cost luchtvaartmaatschappijen hebben in tegenstelling tot reguliere luchtvaartmaatschappijen (zoals LOT of Lufthansa) geen directe relaties met andere partners. Het gaat hierbij om vluchten die via een vluchtzoekmachine geboekt worden of reizen die via een reisbureau geboekt worden zoals bijvoorbeeld eSky. Als gevolg hiervan worden sommige mensen die via eSky tickets boeken bij een low-cost luchtvaartmaatschappij rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij bediend.

      • eSky geeft support aan mij
        U kunt uw boekingen beheren via uw eSky-account. Installeer de mobiele applicatie om altijd en overal toegang te krijgen tot uw account. Op deze manier:
        • controleert u uw boekingsreferentienummer en status,
        • wijzigt u uw reisdata,
        • Ontdekt u hoe u online kunt inchecken
        • Kunt u extra bagage en instappen met prioriteit toevoegen,
        • Controleert u de vereiste documenten en de geldende veiligheidsvoorschriften in het land van bestemming
        • Controleert u de visumvereisten en schaft u een visum of ESTA aan
        • Boekt u een accommodatie met korting, voegt u een verzekering toe en huurt u een auto.

        Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Om dit te doen, voert u het boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klikt u op 'Boeking toevoegen'.
        Let op: Het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account. Meer informatie over uw account vindt u in ons artikel.

      • De luchtvaartmaatschappij neemt contact met mij op
        Boekingsbeheer, informatie over het actuele vluchtschema en reisdetails zijn beschikbaar op de website van de luchtvaartmaatschappij. De luchtvaartmaatschappij stuurt u alle informatie m.b.t. de opties voor boekingsbeheer en de gewenste contactmethode rechtstreeks naar het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij de aankoop van uw tickets.
      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Hoe boekt (koopt) u een specifieke stoel in een vliegtuig?

      Indien u een specifieke stoel wilt boeken, bijvoorbeeld naast het raam, met extra beenruimte of naast uw medepassagiers dan is dit mogelijk. Deze opties zijn beschikbaar tijdens het boeken van uw ticket bij eSky (alleen beschikbaar bij geselecteerde luchtvaartmaatschappijen) of door het contactformulier te gebruiken. Indien u gebruik maakt van het formulier, verzoeken wij u de gegevens minimaal 24 uur voor vertrek aan ons door te geven.

      Reserveringssystemen van luchtvaartmaatschappijen wijzen willekeurig stoelen in het vliegtuig toe. Indien u samen met iemand reist dan kan het zijn dat u geen zitplaatsen naast elkaar toegewezen krijgt. De enige uitzondering hierop is wanneer een kind samen met een ouder of voogd reist. Om dergelijke ongemakken te voorkomen is het de moeite waard om te kiezen voor stoelselectie. Bij deze optie kunt u zelf uw zitplaatsen in het vliegtuig kiezen.
      Aan het reserveren van zitplaatsen zijn kosten verbondenDe prijs is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij en het aangevraagde type stoel. Naar aanleiding van uw verzoek sturen wij u informatie over de beschikbaarheid van de geselecteerde zitplaatsen en de prijs.
      De kosten van deze service variëren van EUR 5 tot EUR 25 per persoon (voor elk vluchtsegment)*.
      Let opLet op: het aantal beschikbare stoelen in het vliegtuig verandert snel. Bepaalde voorkeurszitplaatsen zijn mogelijk niet beschikbaar.

      * Prijzen worden vastgesteld door de luchtvaartmaatschappijen en kunnen variëren. De genoemde prijzen zijn indicatief.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Hoe kunt u instappen met prioriteit boeken?

      U kunt instappen met prioriteit toevoegen wanneer u uw ticket boekt of op een latere datum (tot 48 uur voor vertrek).
      Om dit te doen, selecteert u de relevante optie op het tabblad "Mijn boekingen" van uw eSky-account. Indien u nog geen account heeft, maak er dan één aan en importeer uw boeking. Voer het boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klik op "Boeking toevoegen".
      Let op: het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.

      U kunt ook de mobiele eSky-applicatie installeren voor nog eenvoudiger toegang tot uw boekingen.
      Let op: de instappen met prioriteit service is beperkt en mogelijk niet beschikbaar.

      Voorbeeldvoorwaarden voor aankoop en gebruik van de dienst:

      • Ryanair (prijs per vluchtsegment/persoon):
        • Wanneer u instappen met prioriteit heeft toegevoegd aan uw boeking dan zijn één stuk handbagage met maximale afmetingen van 40 x 20 x 25 cm, en één stuk handbagage met maximale afmetingen van 55 x 40 x 20 cm (max. 10 kg) inbegrepen in de prijs. De kosten van deze service variëren van EUR 6 tot 36 EUR*.
      • Wizz Air (prijs per vluchtsegment/persoon):
        • Wanneer u instappen met prioriteit heeft toegevoegd aan uw boeking dan zijn één stuk handbagage met maximale afmetingen van 40 x 30 x 20 cm (max. 10 kg), en één stuk handbagage met maximale afmetingen van 50 x 40 x 23 cm (max 10 kg) inbegrepen in de prijs. De kosten van deze service variëren van EUR 5 tot 59 EUR*.

      * Prijzen worden vastgesteld door luchtvaartmaatschappijen en kunnen variëren. De getoonde bedragen zijn indicatief.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Waar kan ik informatie vinden over wijzigingen in de vluchttijden van luchtvaartmaatschappijen?

      Indien uw boeking wordt ondersteund door eSky, controleer dan 12 uur vóór de geplande vertrektijd de dienstregeling van de vlucht in uw eSky-account. Volg de berichten die u ontvangt op het e-mailadres dat u heeft opgegeven toen u uw tickets boekte. Indien de vluchttijd verandert, ontvangt u een bericht met de titel "BELANGRIJK! Gewijzigde vertrektijd, vliegticket [uw boekingsnummer]". Wij sturen u ook per e-mail een nieuw ticket met de gewijzigde vluchttijden en alle benodigde informatie. Dit doen wij naar het e-mailadres dat u bij de boeking heeft opgegeven.
      Informatie over het wijzigen van vluchttijden vindt u in uw account onder het tabblad 'Mijn boekingen'. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Voer het boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klik op 'Boeking toevoegen'.
      Let op: Het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.
      Voor uw gemak is het de moeite waard om de mobiele eSky-applicatie te gebruiken.

      Indien uw boeking wordt afgehandeld door de luchtvaartmaatschappij
      Informatie mb.t. schemawijzigingen ontvangt u rechtstreeks van de luchtvaartmaatschappij op het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij het boeken van uw ticket. U kunt het actuele vluchtschema ook bekijken op de website van de luchtvaartmaatschappij. Wij raden u aan om het vluchtschema 12 uur vóór de geplande vertrektijd op de website van de luchtvaartmaatschappij te controleren en alle berichten te volgen die u ontvangt op het e-mailadres dat u heeft opgegeven toen u uw ticket boekte.

      Indien u niet weet wie uw boeking afhandelt, controleer dan de e-mail die we u met uw ticket hebben gestuurd. Indien de e-mail de volgende tekst bevat: "U kunt hier de laatste informatie over uw boeking bekijken" - uw boeking wordt afgehandeld door eSky. Indien het bericht dat u ontvangt luidt: "U kunt actuele informatie over uw vlucht vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij" - uw boeking rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij afgehandeld.

      Meer informatie m.b.t. boekingen afgehandeld door luchtvaartmaatschappijen vindt u in ons artikel.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Ik kan mijn boekingsbevestiging niet vinden. Hoe kan ik de status van de boeking controleren?

      U kunt de status van uw boeking controleren onder het tabblad 'Mijn boekingen' in uw account. Dit kan handig zijn indien u uw boekingsbevestiging niet kunt vinden. In uw account vindt u alle informatie m.b.t. uw reis. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Om dit te doen, voert u het boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klikt u op 'Boeking toevoegen'.
      Let op: Het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.
      Voor het gemak is het de moeite waard om de mobiele eSky-applicatie te gebruiken..

      We sturen ook een bevestiging in de e-mail die u ontvangt na het boeken van uw ticket. Indien u dit bericht niet in uw inbox kunt vinden, controleer dan uw SPAM-map. Zorg ervoor dat u het e-mailadres checkt dat u bij de boeking heeft opgegeven. U kunt de e-mail met uw ticket ook opnieuw verzenden via het formulier op onze website.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!

    Wijzigingen in uw boeking

    • Hoe wijzig of corrigeer ik het e-mailadres dat ik heb opgegeven bij het boeken?

      Bent u er zeker van dat u bij het maken van uw boeking een verkeerd e-mailadres heeft ingevoerd, bijvoorbeeld door een typefout, neem dan telefonisch contact met ons op om de benodigde wijzigingen door te voeren.

      Het telefoonnummer en de openingstijden van de hulplijn vindt u op uw ticket.

      U kunt een eventueel foutje ook melden via het contactformulier.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Hoe kan ik passagiersgegevens corrigeren of wijzigen?

      Indien u uw passagiersgegevens wilt wijzigen of corrigeren dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier.
      Het is niet altijd mogelijk om passagiersgegevens te wijzigen. Kleine correcties zijn soms wel mogelijk.
      De gegevens van uw ticket wijzigen (bijvoorbeeld het ticket overdragen aan een andere persoon) zijn bij de meeste luchtvaartmaatschappijen niet toegestaan.
      Het corrigeren van onjuiste gegevens (bijvoorbeeld typefouten in voor- en achternaam) is meestal mogelijk. De kosten en mogelijkheden hiervoor zijn afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij.

      Eventuele onjuiste informatie op het ticket, zoals

      • typfout in naam of achternaam,
      • onjuiste geboortedatum,
      • onjuiste passagierstitel (meneer/mevrouw),
      • onjuist passagierstype (volwassene/kind),

      moeten onmiddellijk worden gemeld. Wij zullen nagaan of de genoemde fouten kunnen worden gecorrigeerd. Wij zullen u hiervoor informatie verstrekken m.b.t. eventuele kosten zodra wij hierover informatie hebben van de luchtvaartmaatschappij.
      Let op: het ontbreken van speciale tekens op het ticket is geen fout. Luchtvaartmaatschappijen gebruiken deze tekens bewust niet. Letters met accenten of andere speciale tekens (bijvoorbeeld č, é, ö) worden op dezelfde manier vervangen. Spaties en leestekens in meerdelige achternamen worden verwijderd.

       

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Hoe kan ik mijn vluchtdatum wijzigen?

      De mogelijkheid om uw vluchtdatum te wijzigen is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij en is doorgaans alleen mogelijk tegen extra kosten.

      • Uw boeking wordt rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij afgehandeld
        Indien u wilt weten of u uw vluchtdatum kunt wijzigen neemt dan rechtstreeks contact op met de luchtvaartmaatschappij. Zij kunnen u ook informeren over de eventuele kosten van een dergelijke wijziging.
        Lees meer over door luchtvaartmaatschappijen ondersteunde eSky-boekingen in ons artikel.
          
      • Uw boeking wordt afgehandeld door eSky
        Wij kijken of een wijziging mogelijk is en hoeveel dit gaat kosten. Hoe kunt u ons laten weten dat u de datum wilt wijzigen?
        1. Via uw account. Ga eenvoudigweg naar uw boekingsgegevens en selecteer de optie 'Vraag naar het wijzigen of terugbetalen van uw ticket'. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Om dit te doen, voert u het boekingsnummer in het daarvoor bestemde veld in en klikt u op 'Boeking toevoegen'.
          Let op: Het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.
          U kunt ook de mobiele eSky-applicatie installeren voor snelle en gemakkelijke toegang tot uw account.
        2. Via het contactformulier.
        3. Indien u wilt dan kunt u ons ook bellen op. Het telefoonnummer en de openingstijden van de hulplijn vindt u op uw ticket.

      Wij nemen dan contact op met de luchtvaartmaatschappij en laten u weten of de wijziging mogelijk is, hoeveel het gaat kosten en wat er nog meer moet gebeuren om de wijziging door te voeren.

      Bij sommige low-cost luchtvaartmaatschappijen is een vlucht wijziging mogelijk, maar zal hiervoor wel een toeslag betaald moeten worden. De prijzen voor een wijziging variëren (tot EUR 185) en zijn afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchtvaartmaatschappijen bieden deze service alleen aan als onderdeel van een duurder tarief van een ticket. De wijzigingskosten die in rekening gebracht worden bij een boeking zijn per persoon en per vlucht. Indien de kosten van een nieuw ticket hoger zijn dan zal het verschil bijbetaald moeten worden. De meeste luchtvaartmaatschappijen betalen het verschil niet terug Indien de prijs van het ticket lager is.

      In sommige gevallen brengen wij servicekosten van EUR 20 (per passagier) in rekening. Deze kosten zijn inbegrepen in de uiteindelijke kosten van de wijziging. Wij zullen u hiervan op de hoogte stellen voordat wij een definitief besluit nemen.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!

    Factuur

    • Het versturen van een factuur

      Om een factuur voor uw boeking in eSky te ontvangen, selecteert u de optie "Ik wil een Btw-factuur ontvangen" bij het boeken van een vlucht of accommodatie. Dit is de enige manier om een factuur op te vragen voor diensten die bij eSky zijn afgenomen.
      Wij sturen de factuur naar het opgegeven e-mailadres. Indien u nog steeds geen factuur heeft ontvangen dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Hoe kan ik de betalingsstatus controleren?

      Weet u niet of u uw betaald is of wacht u tot deze definitief is gemaakt? U kunt dit eenvoudig en snel controleren op het tabblad "Mijn boeking" in uw eSky-account. Indien u geen account heeft, maak er dan een aan en importeer uw boeking. Om dit te doen, voert u het boekingsnummer in het aangegeven veld in en klikt u op "Boeking toevoegen".
      Let op: Het importeren van boekingen lukt alleen voor boekingen waarbij het e-mailadres van de boeking gelijk is aan het e-mailadres in uw account.

      Met de mobiele eSky-applicatie krijgt u eenvoudig en snel toegang tot uw account.
      Indien u dit wilt dan kunt u de status van uw boeking opvragen via het contactformulier of bellen met onze klantenservice op. Het telefoonnummer en de openingstijden van de hulplijn vindt u op uw ticket.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Hoe kan ik factuurgegevens corrigeren?

      U kunt de gegevens van de koper (niet de passagier!) wijzigen tot 30 dagen na aankoop van een ticket of boeking van een accommodatie. Niet in alle gevallen is een wijziging mogelijk. Wij staan u toe uw gegevens te wijzigen:

      • van een natuurlijk persoon naar een andere natuurlijk persoon,
      • van een individu naar een bedrijf.

      Het is niet mogelijk om gegevens van een bedrijf naar een ander bedrijf of van een bedrijf naar een natuurlijk persoon te wijzigen.
      Indien u de gegevens van de ticketaanschaffer op de factuur wilt wijzigen dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Krijg ik een factuur voor de verzekering?

      Het verzekeringscertificaat is een financieel document dat lijkt op een factuur. Om deze reden verstrekken wij geen factuur voor de verzekering. U vindt het certificaat samen met uw ticket in de e-mail met de titel "Uw elektronische ticket". Indien u de e-mail niet kunt vinden, controleer dan uw account of uw SPAM map. Zorg ervoor dat u het e-mailadres checkt dat u heeft gebruikt bij het boeken.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!

    Overige

    • Het restitutiebedrag is minder dan het totaalbedrag van mijn boeking. Waarom is dit zo?

      Het bedrag van de terugbetaling is afhankelijk van de diensten die bij het ticket zijn aangeschaft en de beslissing van de luchtvaartmaatschappij over het bedrag van de terugbetaling. Het genoemde bedrag omvat niet de servicekosten en extra diensten aangeschaft bij eSky.
      In sommige gevallen restitueren luchtvaartmaatschappijen geld voor geannuleerde boekingen in verschillende delen. Dit kan bijvoorbeeld gelden voor boekingen met meerdere tickets of boekingen voor een groter aantal personen. Ook voor boekingen met aanvullende diensten die door de luchtvaartmaatschappij werden geleverd, (bijvoorbeeld extra bagage, stoelreserveringen, enz.) kan dit gelden
      Lees meer over wat is inbegrepen in uw terugbetaling.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Wanneer en hoe ontvang ik het geld voor een geannuleerd Vlucht+Hotel-pakket?

      Volgens de wet op toeristische evenementen en aanverwante toeristische diensten kan de terugbetaling tot 14 dagen duren. De terugbetaling vindt plaats via dezelfde betalingsmethode als waarmee u betaald heeft. Zodra u uw terugbetaling heeft aangevraagd, sturen wij u een e-mail met alle details.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!
    • Wat is eSky Wallet en wat zijn de voordelen ervan?

      eSky Wallet is een elektronische wallet waarmee u geld kunt ontvangen als onderdeel van promotiecampagnes om te gebruiken bij eSky of om een snelle terugbetaling te ontvangen voor een ongebruikte reservering.
      U kunt er alleen gebruik van maken nadat u van ons een bericht hebt ontvangen met de mogelijkheid om voor deze terugbetalingsvorm te kiezen of door deel te nemen aan promotieacties.

      Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
      Mijn mening over dit artikel:
      Bedankt voor uw mening!

    Contactformulier

    Schakel zo snel mogelijk onze hulp in! Selecteer het relevante onderwerp en geef de benodigde informatie op. Houd er rekening mee dat de klantenservice alleen in het Frans beschikbaar is.

    Werkuren

    Maandag - Vrijdag: .
    Hulplijn: +32 460 200 633 - geopend van maandag tot en met vrijdag 9:00 - 16:00 -

    Wij doen ons best om zo snel mogelijk te reageren.

    Hoe kunnen wij u helpen?

    Iets dringends? Bel ons liever op